جایزه ۴۰ میلیونی برای خلق آثار تجسمی با موضوع باستانی پاریزی و طاهره صفارزاده | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۳

جایزه ۴۰ میلیونی برای خلق آثار تجسمی با موضوع باستانی پاریزی و طاهره صفارزاده

فراخوان دومین جایزه «آینه‌دار دوران» اعلام شد.

به گزارش صبا، هنرمندان می‌توانند تا ۴ آبان‌ماه آثار هنرهای تجسمی خود را با موضوع شخصیت و نیز مکتوبات دو استاد اندیشمند زبان فارسی، محمد ابراهیم باستانی پاریزی و طاهره صفارزاده در سایت دومین جایزه «آینه‌دار دوران» ثبت کنند.

سید عباس دعایی مدیر موسسه آینه داران دوران با اعلام خبر فوق گفت: علاقه‌مندان برای آشنایی با شرایط فراخوان و ثبت‌نام می توانند به نشانی www.ayenehdar.ir مراجعه کنند و برای دریافت آثار هم مرکز فرهنگی مرکز حکمت و فلسفه ایران با ما اعلام همکاری کردند.

او درباره اهداف این جایزه توضیح داد: شناخت مفاخر کشور با زبان هنر و آشنایی هنرمندان امروز با اساتید از مهم‌ترین اهداف ماست، امیدواریم به بهانه چنین رویدادهایی پیوند با آفرینش های ارزشمند بزرگان بیشتر و عمیق شود و فراتر از آن، آموزه های فرهنگی مستتر در آثار نخبگان به متن زندگی مردم تسری پیدا کند.

دعایی افزود: مجموعه فرهنگی آینه‌داران دوران با هدف بازشناسی چهره‌های مطرح فرهنگی ایران به نسل امروز پدید آمده است و در این راه می‌خواهیم از برنامه‌های متنوع هنری که می‌تواند مورد توجه جامعه معاصر باشد، بهره ببریم. با همین ایده، در دور نخست فراخوان جایزه آینه‌دار دوران، از هنرمندان تصویرگر دعوت شد تا داستان‌های استاد باستانی پاریزی را در قالب آثار تصویرگری بازآفرینی کنند و جوانان علاقه‌مند را متوجه مکتوبات و آثار او کنند که این دوره در کنار نام و یاد استاد، آثار و نام خانم طاهره صفارزاده از افتخارات استان کرمان و شهر سیرجان معرفی شده است.

مدیر موسسه آینه داران درباره نحوه برگزاری این دوره جایزه عنوان کرد: فراخوان جدید این دوره همزمان با زادروز استاد باستانی پاریزی دی‌ماه سال گذشته در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران اعلام شد و با بزرگداشت استاد به صورت مجازی همراه بود. جوایز این دوره که همراه با تجلیل و اهدای مدال جایزه آینه‌دار دوران است و در کنار آن در هفت رشته هنرهای تجسمی هدیه چهل میلیون تومانی نیز درنظر گرفته شده است. مهلت ارسال آثار تا زادروز طاهره صفارزاده مشخص خواهد شد که هنرمندان می‌توانند برای اطلاع از جوایز و تقدیرهای دیگر و شرایط این دوره به درگاه اینترنتی آینه‌دار مراجعه کنند.

سید عباس دعایی ابراز امیدواری کرد که بتوان برای بهره بردن از آثار هنرمندان جدید در کنار حمایتی که پیشکسوتان هنر از این برنامه از ابتدا داشته اند موزه ای برای معرفی فرهیختگان کشور از دریچه آثار هنری ایجاد کرد.

او در پایان خبر داد که به زودی همراهان و حامیان دومین جایزه آینه دار دوران و شیوه اعلام برگزیدگان اعلام می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000