هنرمندان در اختتامیه نمایشگاه «خنده بر آتش» تجلیل شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹

هنرمندان در اختتامیه نمایشگاه «خنده بر آتش» تجلیل شدند

مراسم اختتاميه نمايشگاه هفته دفاع مقدس «خنده بر آتش» در برج آزادي برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته دفاع مقدس «خنده بر آتش» با حضور سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برج آزادی برگزار شد.

هنرمندان پیشکسوت در این مراسم با امضای تابلوی بزرگ ورک شاپ نقاشی و خوشنویسی با موضوع دفاع مقدس و مدافعان سلامت به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای سلامت ادای احترام کردند.

مراسم اختتامیه نمایشگاه عکس «خنده بر آتش» برگرفته از آثار عکاسی جنگ‌ و دفاع مقدس هنرمندان پیشکسوت امیرعلی جوادیان، محمود حاج محمدی، سعید صادقی، محمد صیادصبور و علی کاوه، رونمایی از اتمام تابلوی ۶۰ متری نقاشی و خوشنویسی با موضوع دفاع مقدس و مدافعان سلامت و رونمایی از نقاشی اربعینی استاد کیومرث قورچیان، عصر چهارشنبه هفتم مهرماه با حضور محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین مسافرآستانه هنرمند تئاتر و دبیر جشنواره تئاتر فجر، عباس عظیمی رئیس مجموعه فرهنگی،هنری برج آزادی تهران و جمعی از هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به هنرمندان پیشکسوت ابراز امیدواری کرد که در دولت جدید شرایطی فراهم شود تا هنرمندان پیشکسوت احساس پویایی و در کنار جوانان، نقشی هدایت‌دهنده ایفا کنند.

شالویی بیان کرد: چیزی که اهمیت دارد و سرمایه ارزشمندی است نیروهای انسانی هستند و امیدوارم فرصتی فراهم شود تا وزارتخانه به تقویت سرمایه انسانی بپردازد. هنرمندان مایه مباهات و ارزشمند هستند و اینکه بتوان فعالیت و کاری انجام داد که برای هنر و هنرمندان ارزش دارد، دارای اعتبار و اهمیت است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعلق به شما هنرمندان است، چراکه شما همیشه بوده‌اید و این مسئولان بودند که مدام تغییر کرده‌اند.

شالویی همچنین با حضور در برج آزادی با جمعی از هنرمندان پیشکسوت دیدار و با آنان گفتگو کرد.

سرپرست معاونت امور هنری و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از نمایشگاه عکس «خنده بر آتش» برگرفته از آثار عکاسی جنگ‌ و دفاع مقدس هنرمندان پیشکسوت بازدید کرد. شالویی همچنین در فضای این نمایشگاه، تابلوی اربعینی کیومرث قورچیان را رونمایی کرد.

همچنین، تابلوی ۶۰ متر مربعی نقاشی و خوشنویسی با موضوع دفاع مقدس و مدافعان سلامت که به مدیریت هنری هومن بشارتی معاون هنری برج آزادی و همراهی داوود رواسانی هنرمند خوشنویس و تعدادی از استادان و هنرمندان نقاش و خوشنویس تکمیل شده بود، در ادامه این مراسم رونمایی شد.

هومن بشارتی درباره این تابلو بیان کرد: برای تجلیل از مدافعان و شهدای سلامت به همراه تجلیل از شهدای هشت سال دفاع مقدس، ورک‌شاپی برای خلق این تابلوی نقاشی و خوشنویسی برگزار شد و سعی کردیم این تابلو در عین حال که سادگی بصری دارد، مفهوم کلی را نیز منتقل کند.

در ادامه سیدعباس عظیمی مدیرعامل مجموعه برج آزادی با یادی از درگذشتگان هنرمند گفت: خوشحالم برج آزادی علیرغم سختی های دوران کرونا، از رونق نیفتاد و در بدترین شرایط توانسته با همکاری هنرمندان و زحمات مدیران مسیرش را ادامه دهد. در این دوران شاهد حضور چشمگیر هنرمندان پیشکسوت بودیم و برنامه‌های فاخری در برج برگزار شده است.

وی همچنین از رسیدگی به مباحث زیرساختی برج آزادی در کنار برگزاری نمایشگاه‌های متعدد خبر داد.

در پایان مراسم، از هنرمندان پیشکسوت شامل محمود حاج‌محمدی، محمد حبیبی، احمد ساعتچی، محمد صیاد صبور، داوود رواسانی، سعید صادقی، کیومرث قورچیان، علی کاوه، حسین عطارچیان و هومن بشارتی که در آثار نمایشگاه نقش داشتند، قدردانی شد.

خسرو حکیم رابط، محمد صیادصبور، محمد فیلی، محمود پاک‌نیت، کاظم هژیرآزاد، بهمن عبدی، منیژه آرمین، صفا آقاجانی، محمد شیری، رضا بنفشه‌خواه، منیژه آرمین، منوچهر آذری، رضا ناجی، سعید صادقی، محمود حاج‌محمدی، اردشیر صالح‌پور، رضا فیاضی، عباس مشهدی‌زاده، داوود رواسانی، حسین پرستار، رشید وطن دوست، بهناز ذاکری، آرش تاج، عارفی، کیومرث قورچیان، اسماعیل خلج، طاهر شیخ الحکمایی، محمد سعید شریفیان، مجید قناد، سوسن اصلانی، بهروز کریمی، محمدعلی لقاء، عشرت سیروس، حسین فخیمی، هرمز سیرتی، ابوالفضل صادقی نژاد، محمد رضا جعفری بهنام و مرتضی صادقی در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000