کارول لینلی بازیگر و مدل آمریکایی درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۲

کارول لینلی بازیگر و مدل آمریکایی درگذشت

کارول لینلی بازیگر و مدل آمریکایی که در 15 سالگی تصویرش روی جلد مجله لایف رفت و بعدها نیز در «ماجرای پوزیدون» بازی کرد در 77 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، کارول لینلی بازیگر و مدل آمریکایی که بیشتر برای بازی در فیلم پرفروش «ماجرای پوزیدون» (۱۹۷۲) و «بانی لیک گمشده» ساخته اتو پرمینجر شناخته می شد بعد از سکته قلبی در خانه اش در کالیفرنیا در سن ۷۷ سالگی درگذشت.

لینلی حرفه اش را در کودکی به عنوان یک مدل آغاز کرد. او پیش از آنکه در فیلم های «روشنایی و جنگل» محصول دیزنی و فیلم مستقل «تعطیلات برای عاشقان» بازی کند در ۱۵ سالگی تصویرش روی جلد مجله لایف رفت.

با وجود شهرت نسبی این نمایش تئاتر «پارچه آبی» در سال ۱۹۵۸ بود که جایگاه لینلی را در بازیگری مستحکم کرد. او پس از از بازی در این نمایش در نسخه سینمایی این اثر نیز در سال ۱۹۵۹ بازی کرد.

از مهمترین فیلم هایی که لینلی در آنها به ایفای نقش پرداخته می توان به «بازگشت پیتون پلیس»، «زیر درخت یام یام»، «بانی لیک گمشده»، «کاردینال» و «ماجرای پوزیدون» اشاره کرد.

«ماجرای پوزیدون» به کارگردانی رونالد نیم و با بازی جین هکمن در سال ۱۹۷۲ فروش فوق العاده ای داشت و توانست نامزد ۹ جایزه اسکار شود.

کارول لینلی در سریال های مشهور آمریکایی نیز بعضا نقش آفرینی هایی داشت که از جمله آنها می توان به «کوژاک» اشاره کرد.

این بازیگر و مدل آمریکایی بین سال های ۱۹۶۰ تا ۶۴ همسر مایکل سالسمن روزنامه نگار بود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است