در بازیگری استعداد لازم است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۵
رامتین خدا پناهی در گفتگو با «صبا»:

در بازیگری استعداد لازم است

«در بازیگری هم استعداد لازم است هم موارد دیگر. بودن استعداد در بطن یک آرتیست می‌تواند یک ویژگی خاص به حضور او ببخشد.»

به گزارش «صبا»، رامتین خداپناهی بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها سریال «بانوی عمارت» با نقش آفرینی وی از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، در خصوص نحوه حضور در این سریال «صبا» گفت: زمانی که با من تماس گرفتند سریال در کاشان مشغول تصویربرداری بود و من بعد از خواندن چند قسمت شیفته این نقش شدم و دی ماه به گروه اضافه شدم. من وقتی فیلمنامه ای را می‌خوانم سعی می‌کنم شمایل نقش را در ذهنم تداعی کنم. میرزا اسد شالچی شخصیتی دم دست نیست، چون با کوچه گردی و خیابان گردی نمی‌توان شبیه او را پیدا کرد.

خداپناهی درباره نقش میرزا اسد توضیح داد: هر نقشی ما به اضای انسانی و ۳۶ بار عاطفی دارد مثل خشم، مهر، جسارت، شادی، غم، خباثت و…  این حس ها باید به صورت بالفعل در یک نقش به وجود بیاید. پیدا کردن ریتم و زنگ صدای شخصیت ها سخت است باید دید که چه طور در ساختار کلامی و فیزیکی با نقش برخورد کنیم. بعضی از ایناها با گریم،صحنه، لباس و کارگردان حل می‌شود ولی باید دید بازیگر چه چیزی  می‌تواند به نقش اضافه کند اگر قرار باشد با همین ریتم و وزن روزانه باشد نقش غیر قابل باور است.

بازیگر «بانوی عمارت» درارتباط با تغییر صدای خود حین ایفای نقش گفت: پیدا کردن گام صدا دراین نقش برای من سخت بود چون نمی‌توانستم با نوت صدای خودم صحبت کنم و گام‌ها باید تغییر می‌کرد. طبیعتا باید یک جابه جایی هایی صورت می‌گرفت و باید ریسک می‌کردم.

وی ادامه داد: نقش میرزا اسد شالچی، مرز بین تیپ و شخصیت است و اگر مقداری به سمت تیپ سازی می‌رفت ممکن بود تماشاچی آن  را پس بزند، پس باید این توازن را ایجاد می‌کردم. در واقع خودم در ذهنم نمی‌دانستم چه اتفاقی می افتاد خیلی دوس داشتم راش کار را ببینم اما می‌ترسیدم ذهنم منحرف شود، ولی خوشبختانه نتیجه خوب بود.

خدا پناهی در خصوص حضور بازیگران نقش اولی در این سریال افزود: در بازیگری هم استعداد لازم است هم موارد دیگر. بودن استعداد در بطن یک آرتیست می‌تواند یک ویژگی خاص به حضور او ببخشد. بازیگر باید حضور داشته باشد این حضور در بازیگرانی مثل عزت الله انتظامی، خسرو شکیبایی و خیلی از بزرگان وجود داشته و دارد. در این ها صرف فقط استعداد نیست؛ یک آنی در بازیگر هست که در لحظه زاده می‌شود. یک بازیگر تجربه ای در سالیان سال انباشته می‌کند و در طول مسیر و مواجهه با کارهای مختلف گداخته می‌شود و شیوه های متفاوت برون ریزی نقش را در دل یک رویداد پیدا می‌کند.

وی درباره پارتنرهای خود که چهره های جدید بازیگری است گفت: مریم مومن بازیگر با استعدای است و همین ویژگی باعث شده مردم بتوانند او را بپذیرند. این نقش، نقش بسیاری سختی است و مریم توانسته تماشاچی را مجاب کند. در خصوص حسام منظور هم می‌توان گفت او بازیگری است که تجربه کار نمایش دارد او در این نقش جا افتاده است و این برای یک بازیگر شانس بزرگی است .

خداپناهی در پایان درمورد ساخت فصل دوم «بانوی عمارت » گفت: در خصوص ادامه این سریال باید گفت که در تمام دنیا ساخت ادامه فیلم ها نفس به نفس است. در ایران در برخی مواقع ساخت فصل جدید جذابیت فصل قبل را کمتر می‌کند. اگر نویسنده چندین سال برای فصل اول وقت گذاشته، همین زمان برای نوشتن فصل دوم نیز لازم است، همچنین باید دید اصلا این تیم تمایلی به ساخت فصل دوم دارند یا خیر؟ به نظرم در فصل دوم باید یک مقدار باید تم سیاسی به سریال اضافه شود و مقداری فضای سیاسی زمان «مظفر الدین شاه» در آن حاکم شود، از عاشقانه دور شود ولی اگر سانسور و جهت گیری قرار است وجود داشته باشد ساخته نشود بهتر است. همچنین باید دید مردم با کدام شخصیت ارتباط گرفته اند تا نقش ها حفظ شود اگر قرار است خاطره فصل اول خراب شود ساخته نشود بهتر است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000