تغییر نهاد ناظر بر نمایش خانگی در دستور کار مجلس/ از عملکرد ساترا رضایت نداریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۸
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

تغییر نهاد ناظر بر نمایش خانگی در دستور کار مجلس/ از عملکرد ساترا رضایت نداریم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه از عملکرد ساترا در نظارت بر آثار نمایش خانگی رضایت ندارد، از بررسی تغییر نهاد ناظر بر این حوزه خبر داد.

به گزارش صبا، اظهارنظر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲۸ شهریورماه درباره نظارت بر سریال‌های نمایش خانگی، واکنش‌های فراوانی را در میان اهالی سینما برانگیخته و بسیاری از احتمال بازگشت اختیار نظارت به وزارت ارشاد، استقبال کرده‌اند.

امروز ۶ مهرماه برای اولین بار یک نماینده مجلس از احتمال تغییر نهاد ناظر بر سریال‌های خانگی سخن گفت. این سخن در حالی است که مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم، موافق نظارت بر نمایش خانگی در سازمان صداوسیما بوده است.

به گزارش صبا به نقل از خانه ملت، سیدعلی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال مردم از آثار شبکه نمایش خانگی و وی‌اودی‌ها در کشور، گفت: موضوع نظارت بر شبکه نمایش خانگی از چندین سال قبل محل اختلاف بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: به علت ضعف مفرط نظارت‌ها در دولت دوازدهم، در کمیسیون فرهنگی تصمیم‌گیری شد نظارت بر وی‌اودی‌ها به ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضاى مجازى) زیر نظر صداوسیما واگذار شود.

او با اشاره به اظهارات وزیر ارشاد دولت سیزدهم مبنی بر ضرورت بازگشت نظارت‌‎ بر شبکه نمایش خانگی از ساترا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: این موضوع را که مطالبه سینماگران نیز است، مجدد در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار می‌دهیم.

یزدی‌خواه از دعوت متولیان هر دو بخش به کمیسیون فرهنگی در آینده‌ای نزدیک برای تعیین تکلیف این مساله خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این آثار برای نمایش خانگی تولید می‌‎شود و خانواده‌ها مخاطب این آثارند، باید از شاخص‌های لازم برخوردار باشد که امیدواریم پس از جلسه با طرفین به نتیجه مناسب دست یابیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به عملکرد ضعیف ساترا و شکایات مردمی و سینماگران نسبت به آن گفت: طی مدتی که ساترا مسئولیت نظارت بر وی‌اودی‌ها و شبکه نمایش خانگی را داشت، از عملکرد ساترا به هیچ عنوان راضی نیستیم و ساترا به درستی به وظایف خود عمل نکرده است به همین دلیل در نشست آتی کمیسیون به این موضوع ورود خواهیم کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است