پیکر مهدی علیمحمدی به خانه ابدی رفت/ پدرم هر شب به قتل می رسید! | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۹

پیکر مهدی علیمحمدی به خانه ابدی رفت/ پدرم هر شب به قتل می رسید!

پیکر مهدی علیمحمدی گوینده و دوبلور پیشکسوت به سمت قطعه هرمندان بهشت زهرا تشییع شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، مراسم تشییع پیکر مهدی علیمحمدی گوینده و دوبلور پیشکسوت که شامگاه چهارشنبه ۱۳ شهریورماه بر اثر کهولت سن در بیمارستان درگذشت، صبح امروز جمعه ۱۵ شهریورماه از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد.

در ابتدای مراسم آیاتی از قرآن کریم تلاوت شد و سپس مجری مراسم ضمن خوشامدگویی به هنرمندانی که برای بدرقه مهدی علیمحمدی آمده بودند بیان کرد: صحبت از مقام و جایگاه ایشان را به بزرگان رادیو می سپاریم و من به عنوان شاگردان ایشان حلالیت می طلبم که در شرایط سخت خود برای آموزش در کلاس حاضر می شدند. امیدوارم اگر شاگرد خوبی نبودیم ما را ببخشند.

در ادامه مراسم ناصر ممدوح که با چشمانی اشک بار آمد، گفت: ایشان گوینده بسیار حاذقی بودند و صدای ایشان تکرارشدنی نیست. ایشان در زمینه دوبله فیلم ها بسیار فعال بودند و بیشتر مدیریت می کردند تا گویندگی. فقدان ایشان برای من بسیار دردناک است و فوت ایشان را به خانواده و هنرمندان رادیو و بهروز عزیز تسلیت می گویم.

مجری مراسم از حاضران خواست برای سلامتی بهروز علیمحمدی فرزند مهدی علیمحمدی که راه او را ادامه داده است و دوبلور و گوینده است صلواتی بفرستند.

بهزاد فراهانی بازیگر پیشکسوت در ادامه مطرح کرد: من نماینده کوچکی از بزرگان رادیو هستم و شاگرد آنها بودم. مهدی علیمحمدی استاد من بود و بسیار تلاش می کرد آنچه را آموخته بود با صداقت در اختیار ما بگذارد. آنچه که او را علیمحمدی کرد و باعث شد دختر و پسر در هر سنی عاشق او شوند این بود که صادقانه حرف دلش را می زد و دروغ در صدایش نبود.

وی افزود: ارزش هایی که در دانش این مرد بود ارزش های مانایی بود. مهدی علیمحمدی بعد از کودتای ۲۸ مرداد در نمایش هایی ایفای نقش کرد و بازی بی نظیر و زیبایی داشت. ایشان موقع کارگردانی به ما نگاه درست به متن و شخصیت و جامعه شناسی زمانه را آموزش داد. بازی ایشان را در نمایش «امشب یکی به قتل می رسد» از یاد نمی برم. ایشان لبخند زیبایی داشت و جایی که باید استحکام استادی را داشته باشد داشت. ایشان جزو پیشکسوتان خوب دهه ۲۰ بود. ایشان مرد بزرگی بود که وقتی از رادیو خداحافظی کرد و به سمت گویندگی فیلم رفت جایگاه والا خود را آنجا هم پیدا کرد. همه ما رفتنی هستیم و من که شاگرد ایشان بودم الان ۷۵ سال دارم. امیدوارم هیچ کس آرزومند از دنیا نرود و باید به دیدن آنهایی برویم که در نبودشان هم تاثیرگذار هستند. بزرگانی که تفکر و اندیشه هنر این مملکت را رهبری می کنند باید حرمتشان نگه داشته شود اگرچه ما به فقر و سانسور و نداشتن عادت کرده ایم و حتی یک روز در تقویم به روز بازیگران نامگذاری نشده است.

ابوالحسن تهامی در ادامه مراسم از خاطرات خود با مهدی علیمحمدی اینگونه تعریف کرد: سپاسگزارم از حضور شما دوستان برای بدرقه پیکر این هنرمند. تشکر می کنم از بهزاد فراهانی که مرا با گوشه هایی از زندگی ایشان آشنا کرد که آشنا نبودم. معتقدم خداوند عمری با عزت و ماموریتی عظیم به آقای علیمحمدی داد.

وی افزود: زمانی به صدای ایشان گوش می کردند که رادیو در اوج بود. فیلم هایی که ایشان دوبله کردند بیشتر کارتون برای کودکان و نوجوانان بود. ایشان با شناختی که از ادبیات فارسی داشت می دانست چه واژه هایی برای چه گروه سنی در داستان های خود بنویسد. در سریال هایی که دوبله می کرد نوجوان های بسیاری می نشستند تا صدای ایشان را به عنوان پدر خانواده بشنوند. صدای ایشان ماندگار شد. به بهروز عزیز فرزند ایشان و هنرمندان تسلیت می گویم.

در ادامه مراسم پیام تسلیت مرتضی میرباقری معاون سیما توسط مجری مراسم خوانده شد.

سیروس ابراهیم زاده بازیگر پیشکسوت در ادامه مراسم مطرح کرد: من خودم خواستم به من اجازه بدهند که چند کلمه ای با شما صحبت کنم. حق مطلب و ادای دین به اندازه کافی از سوی دوستان و استادان رادیو انجام شد. ما زمانی وارد رادیو شدیم که علیمحمدی ها، محتشم ها و علو ها و سارنگ ها در سخت ترین شرایط جاده را برای نسل های بعدی صاف کرده بودند. بعضی از آنها با پای پیاده به تنها فرستنده رادیو می رفتند و برنامه زنده اجرا می کردند چه بسا آنکه با عشق و بدون حقوق کار می کردند. این نسل و در راس آن مهدی علیمحمدی پذیرای ما شدند و مقاومت نکردند که ما جای آنها را بگیریم. دوستان عزیز ما علیمحمدی ها را الگوی کار خود قرار بدهیم. با جوان هایی که وارد می شوند همان رفتارهایی را بکنیم که ایشان با ما کردند. او مثل پدر با ما رفتار کرد و صادقانه آموزش داد. در نهایت به خانواده ایشان و خانواده هنری ایران به ویژه هنرمندان رادیو و دوبلاژ تسلیت می گویم.

نصرالله متقالچی از بزرگان دوبله و گویندگی نیز درباره علیمحمدی عنوان کرد: از اینکه روز جمعه برای بدرقه علیمحمدی آمده اید ممنون. فوت ایشان دردناک است. او محبت ها در حق من کرده است؛ به نوعی برای من پدری کرد. ایشان بسیار مهربان بود. من از سال ۴۱ ندیدم ایشان با صدای بلند با کسی صحبت کند و همیشه خنده رو بود. من به دوستان هنرمند تسلیت می گویم و روح علیمحمدی شاد.

در پایان مراسم بهروز علیمحمدی فرزند مهدی علیمحمدی گفت: از همه کسانی که امروز آمده اند تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم صحبت کنم. بابا همه شما را دوست داشت تا جایی که زنگ می زد و حال شما را می پرسید. پدرم نیاز به کسی نداشت فقط از لحاظ روحی به دوستانش وابسته بود. از بهزاد فراهانی تشکر می کنم که از تئاتر «یک نفر امشب به قتل می رسد» یاد کرد زیرا پدرم من عاشق این تئاتر بود. پدرم در آخر به سرنوشت این تئاتر دچار شد و هر شب به قتل می رسید چراکه هیچ کس حال ایشان را نپرسید. خدا رحمت کند او را. یک جمله داشت که می گفت سلام بر دوست و من می گویم خداحافظ ای دوست.

بهروز علیمحمدی در پایان صحبت های خود از حضار خواست برای آنچه مهدی علیمحمدی به یادگار گذاشت برایش دست بزنند.

در پایان مراسم نماز میت بر پیکر مهدی علیمحمدی توسط حجت الاسلام رستگاران خوانده شد و پیکر ایشان با بدرقه دوستان و خانواده اش به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه شد.

مراسم ختم این هنرمند گرامی روز یکشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ در مسجد امیرالمومنین واقع در خیابان مرزداران برگزار می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500