ترانه‌سرایان جوان به «خانه ترانه» آمدند/ نقد با حضور روزبه بمانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۱

ترانه‌سرایان جوان به «خانه ترانه» آمدند/ نقد با حضور روزبه بمانی

جلسه ترانه خوانی و نقد «خانه ترانه» با اجرای روزبه بمانی عصر روز گذشته در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، جلسه ترانه خوانی و نقد ترانه «خانه ترانه» با اجرای روزبه بمانی ترانه سرا، شاعر و خواننده موسیقی پاپ، عصر روز گذشته پنجشنبه ۱۴ شهریور ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

برنامه با قرائت قرآن و پخش سرود آغاز شد.

سپس روزبه بمانی در جایگاه مجری مستقر شد و با حاضران سلام و احوال پرسی کرد.

وی در بخش اول از هنرجویانی که آثار خود را برای «خانه ترانه» ارسال کرده بودند، دعوت کرد تا روی صحنه بیایند و ترانه خود را بخوانند.

امیر علی خواصی، مریم حسنلو، سینا امیررحیمی، مهسا حیدری، ملیحه شفیعی، پیمان سپهری، علی محمودی، حسین جاوید و حبیب قاسمی به ترتیب ترانه های خود را خواندند و ترانه هایشان مورد نقد قرار گرفت.

بمانی بعد از خواندن یکی از ترانه ها توضیح داد: خود ما در سال های گذشته، شاید ۱۰ یا ۱۵ سال پیش که به «خانه ترانه» می آمدیم و ترانه هایمان را می خواندیم، قبل از آمدن سروده خودمان را برای چند نفر از دوستان می خواندیم و این کار باعث می شد تا بسیاری از ایرادها قبل از اجرای اثر رفع شود و بدین ترتیب ترانه ای که در نهایت در جمع خوانده شده بود، با انتقادات کمتری مواجه می شد.

وی افزود: این نکته بسیار مهم است که بدانیم ما خودمان بهترین قاضی خود هستیم و تا زمانی که خودمان تصمیم نگیریم و نخواهیم رشد کنیم، نقد و کارگاه ترانه نمی تواند کاری را پیش ببرد.

منتقدان این جلسه «خانه ترانه»، مهدی ایوبی، علی ایلیا، صابر قدیمی، هما سعادت و البته خود روزبه بمانی بودند که بمانی علاوه بر اجرا، در بخش هایی به نقد آثار هم می پرداخت.

دو ترانه در این بخش با توجه بیشتری از طرف منتقدان مواجه شد.

ایوبی در این بخش به یکی از هنرجویان که ترانه خوبی سروده بود، گفت: ترانه بسیار خوبی داشتید و ان شاالله قلمتان همیشه همین قدر پرقدرت باشد.

در بخش دوم ترانه خوانی و نقد ترانه به دلیل ضیق وقت ترانه ها با نقد کوتاهتر خوانده شد که در این بخش هم الهام صداقتی، میثم بهاران، عدنان نوروزی و محمد درویش ترانه های خود را خواندند.

ایوبی در این جلسه تاکید کرد: اگر شخصی از میان حاضران و هنرجویان احساس می کند که حقی از او ضایع شده و یا ترانه ای فرستاده است که برای خواندن در این جمع انتخاب نشده و احساس می کند باید آن ترانه را بخواند می تواند در همین جمع صحبت کند و از حق خود دفاع کند و اجازه خواندن سروده خود را بگیرد، چراکه وقتی اینجا اعتراضی نمی کند و در صفحه مجازی «خانه ترانه» اعتراض خود را مطرح می کند، کاری از پیش نمی برد و وجهه خوبی هم ندارد کمااینکه متوجه ایرادات اثر خود هم نمی شود.

بمانی در ادامه صحبت های ایوبی گفت: ما در جهانی زندگی می کنیم که هیچ استعدادی نادیده گرفته نمی شود مگر اینکه خود شما نخواهید دیده شوید.

در بخش پایانی این جلسه، علی ایلیا، هما سعادت، مهدی ایوبی و… برشی از ترانه های خود را برای حاضران خواندند و بمانی درباره این ترانه ها نکات کوتاهی را گوشزد کرد.

این جلسه «خانه ترانه» که با استقبال خوبی مواجه بود، در ساعت ۱۷:۳۰ عصر به پایان رسید.

ریحانه علی محمدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000