داستان دهکده‌ای دورافتاده به روایت «منظومه‌ای از پدیده‌های حیاتی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴

داستان دهکده‌ای دورافتاده به روایت «منظومه‌ای از پدیده‌های حیاتی»

رمان «منظومه‌ای از پدیده‌های حیاتی» نوشته آنتونی مارا با ترجمه مشترک فرزانه قوجلو و محمدرضا جعفری از سوی نشر نو وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار کتاب خبرگزاری صبا، کتاب «منظومه‌ای از پدیده‌های حیاتی» نوشته آنتونی مارا با ترجمه مشترک فرزانه قوجلو و محمدرضا جعفری به تازگی از سوی نشر نو روانه بازار کتاب شده است.

آنتونی مارا نویسنده این کتاب در سال ۱۹۸۴ در واشنگتن دی سی به دنیا آمد. از کارگاه نویسندگان آیوامدرک کارشناسی ارشد در هنرهای زیبا دارد و در حال حاضر عضو کارگاه والاس استگنر برای نگارش خلاق دانشگاه استانفورد است. جایزه مسابقه داستان‌نویسی دانشجویان ماهنامه آتلانتیک را از آن خود کرده و برنده جایزه داستان نویسی مجله نریتیو و نیز جایزه انتشارات پوشکارت شده و یکی از آثار او در جنگ بهترین خواندنی های بی نظیر امریکا جای گرفته است.

در ۲۰۱۲ برنده جایزه بنیاد واینینگ شد. در سال ۲۰۱۴ برای رمان «منظومه ای از پدیده های حیاتی» برنده جایزه های جان لئونارد و انیسفیلد ولف و در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه ادبی خاندان سیمپسون شد. او که در سرتاسر اروپای شرقی تحصیل و زندگی و سفر کرده است اکنون ساکن اوکلند کالیفرنیاست. «منظومه ای از پدیده های حیاتی» که اولین رمان اوست در ده ها کشور به چاپ رسیده است.

«منظومه‌ای از پدیده‌های حیاتی» داستان دهکده‌ای دورافتاده در چچن در آخرین روزهای دسامبر ۲۰۰۴ است. حوا، دختربچهٔ هشت‌ساله در جنگل پناه گرفته است. سربازان روس را می‌بیند که پدرش را می‌برند و خانه‌شان را به آتش می‌کشند. احمد، همسایه و دوست دیرین پدرش، او را با خود می‌برد و به بیمارستان بمباران‌شده‌ای پناه می‌برند که سونیا، یگانه پزشک آنجا، به مداوای مجروحان جنگ داخلی مشغول است. و در طی پنج روز پرماجرا سونیا، ناتاشا، احمد، حوا، حسن و رمضان به گذشته‌هایشان برمی‌گردند تا اسرار درهم‌پیچیده‌ای از عشق و خیانت و بخشش را برملا کنند که زندگی آنها را به هم وصل می‌کند و سرنوشتشان را رقم می‌زند.

این رمان تا این لحظه به عنوان کتاب برجستهٔ سال نقد کتاب نیویورک تایمز، کتاب برجستهٔ سال واشینگتن پست و بهترین کتاب سال نقد کتاب کرکاس انتخاب شده است.

«منظومه‌ای از پدیده‌های حیاتی» در نوبت چاپ اول و در ۴۶۳ صفحه با قیمت ۱۳۵ هزار تومان از سوی نشر نو وارد بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است