صداوسیما باید باری را از دوش دولت و نظام و انقلاب بردارد

به‌ گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی شبکه پرس تی وی، پیمان جبلی، معاون برون مرزی صداوسیما در دیدار با جمعی از استادان دانشگاه و صاحب نظران حوزه فرهنگ، رسانه و ارتباطات که در محل مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی برگزار شد، پای صحبت های اهالی دانش و پژوهشگران عرصه رسانه نشست.

جبلی در این نشست صمیمی با تاکید بر نیاز رسانه ملی به برخورداری از نتایج تحقیقات، اندیشه‌ورزی و تتبع فعالان دانشگاهی در عرصه‌های گوناگون ماموریت صداوسیما و ارتقای سطح عملکرد خروجی آنتن بزرگ‌ترین دستگاه فرهنگی کشور با نظرات پویا و مترقی نخبگان دانشگاهی، گفت: برهه فعلی انقلاب و شرایط کشور و مختصات اجتماعی، اکنون بهترین فرصت را برای بزرگ‌ترین تغییر و تحول در چهل ساله دوم انقلاب فراهم آورده است و به‌تبع آن، بهترین فرصت کل کشور و مجموعه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در همین مقطع کلید خورده است.

معاون برون‌مرزی صداوسیما افزود: رسانه ملی نیز از این قاعده مستثنی نیست و دغدغه‌مندان فرهنگ کشور و دلسوزان رسانه ملی اکنون فرصتی بی‌بدیل دارند تا با مشارکت در حل چالش‌های عمومی فرهنگی و به‌ویژه رسانه ملی، نقش‌آفرینی و اثرگذاری کنند.

جبلی بیان کرد: در نگاهی راهبردی، تفکیکی بین صدا با سیما، حوزه های سیاسی با اجتماعی و فرهنگی و …، شبکه های ملی با شبکه های استانی و برون مرزی وجود ندارد و همه ذیل یک راهبرد کلان حرکت می‌کنند.

این مدیر ارشد صداوسیما توفیق راهبردهای صداوسیما در حوزه خبر و سیاست را در این دانست که با بهره‌گیری از قدرت بی‌مثل و مانند رسانه فراگیر جمهوری اسلامی ایران، جریان‌سازی و مطالبه‌گری را سرلوحه کارکردهای خود قرار داده و بدین ترتیب با پیگیری هر پرونده خاص، باری را از دوش دولت و نظام و انقلاب بردارد و به رفع یک چالش و پاسخ به یک دغدغه نظام بینجامد.

معاون برون مرزی صداوسیما در پایان این نشست هم‌اندیشی به نکات مهم در سخنان شرکت‌کنندگان اشاره و اجرایی‌سازی ایده‌های مطرح‌شده را منوط به تداوم نشست‌هایی از این دست و ارتباط مستمر، مسئولانه و متقابل اصحاب دانشگاه و بدنه مدیریتی صداوسیما دانست.

انتهای پیام/