خدمات معاونت هنری در این ۴ سال با توجه به دشواری‌ها قابل انکار نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۷
در مراسم تکریم حسینی و معارفه شالویی مطرح شد؛

خدمات معاونت هنری در این ۴ سال با توجه به دشواری‌ها قابل انکار نیست

در مراسم امروز 4 مهرماه سیدمجتبی حسینی معاون پیشین امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکریم و محمود شالویی سرپست معاونت امور هنری شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه امروز ۴ مهرماه با حضور مدیران معاونت امور هنری، تکریم سیدمجتبی حسینی برگزار و از خدمات او قدردانی و محمود شالویی به عنوان سرپرست معاونت امور هنری معارفه شد.

محمود شالویی در ابتدای این جلسه گفت: با توجه به سابقه ای که در معاونت امور هنری داشتم با نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار شد تا تعیین معاون امور هنری، به عنوان سرپرست معاونت خدمت کنم. آقای حسینی هم اعلام کرده بود که قصد دارد از معاونت امور هنری خداحافظی کند و رییس محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسی درخواست و تاکید کردند که به خدمات آقای حسینی نیاز دارند، بنابراین این تغییر انجام شد.

شالویی با قدردانی از خدمات مجتبی حسینی عنوان کرد: کسی نمی تواند خدمات آقای حسینی و همکاران معاونت را در این چهار سال انکار کند که دو سال از این دوره با دشواری هایی چون شیوع ویروس کرونا، مضایق مالی و بودجه ای و سختی های دیگر همراه شد. از برگ های برنده حسینی در معاونت امور هنری این بود که افراد باتجربه و توانمند و خوشنام با معاونت هنری همکاری کردند. او هنرمند است و دل در گرو سمت، عنوان و مدیریت ندارد اما هموراه دغدغه خدمت و فعالیت در فرهنگ و هنر داشته است. امیدواریم در حوزه جدید فعالیت هم موفق باشد.

سیدمجتبی حسینی در این جلسه با قدردانی از مدیران و همکاران معاونت امور هنری اظهار کرد: معاونت امور هنری حوزه های متنوعی دارد که هرکدام شرایط و ادبیات متفاوتی دارند. سعی شد در این دوره با یک برنامه منسجم، فعالیت ها برنامه ریزی و انجام شوند. کارهایی به دور از وعده ها، انجام شد تا پس از انجام در معرض دید و داوری قرارگیرد. فعالیت های عمرانی مانند بهسازی موزه هنرهای معاصر تهران، سالن اصلی تئاترشهر، مجموعه بنیاد رودکی، آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان، ساماندهی فرآیندها و رویدادها، هوشمندسازی، فعالیت های هنری استان‌ها، برنامه ها و رویکردهایی متناسب با شرایط کرونا و … از جمله فعالیت هایی بود که در این دوره انجام شد و این به دلیل وجود مدیران و همکاران فعال و باتجربه ای است که صمیمانه و از سر مسئولیت در معاونت فعالیت می‌کنند.

در این جلسه احمد صدری دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی، امین مویدی مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی، هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی، محمد اله یاری مدیر کل دفتر موسیقی، علی اکبر صفی پور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری، مریم پورشهابی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، عبادرضا اسلامی رییس فرهنگسرای نیاوران، مجید فروغی مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری، علرضا حفیظی مدیر حراست معاونت امور هنری و عبدالرحیم سیاهکارزاه رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر حضور داشتند.

محمد اله یاری در ادامه این جلسه بیان کرد: آقای حسینی در این دوره برای هنر تلاش و در شرایط دشوار حوزه کلان هنر را مدیریت کرد، از حمایت و همراهی آقای حسینی قدردانی می کنم و برای محمود شالویی نیز آرزوی موفقیت دارم.

قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی نیز گفت: در بیش از ۱۵ سال سابقه مدیرکلی در حوزه فرهنگ و هنر این دوره معاونت، یکی از منسجم ترین گروه ها برای فعالیت را مشاهده کردم.

احمد صدری نیز در این جلسه اذعان کرد: آقای حسینی فارغ از هنرمند بودن، درباره تاریخ و مسایل هنر آگاهی و تسلط دارد و در موارد مختلف مسایل و نکات دقیقی را ارایه می کرد.

علی اکبر صفی پور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری نیر در این جلسه تشریح کرد: در این دوره با حمایت های جدی آقای حسینی از ارتقای کمی و کیفی آموزش هنر، تغییراتی در فرآیندها در حوزه آموزشگاه های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا انجام شد و تعداد هنرستان‌ها به ۵۹ باب افزایش یافتند.

سیدامین مویدی نیز در این جلسه اظهار کرد: در این دوره سعی شد فعالیت ها براساس قوانین و قواعد هنری انجام شود و نگاه راهبردی در زمینه هنر دنبال شد.

در پایان این جلسه، با اهدای تابلوی نقاشی و لوح تجلیل از خدمات سیدمجتبی حسینی در دوره مسئولیت معاونت امور هنری قدردانی شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است