ترجمه کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» به ژاپنی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۶

ترجمه کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» به ژاپنی

قرارداد چاپ و انتشار کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» که به زبان ژاپنی ترجمه‌شده است، از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن با مشارکت انتشارات پائو منعقد شد.

به گزارش صبا، در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی و با مشارکت و همراهی طرف‌های ژاپنی، به مناسبت هفته دفاع مقدس، قرارداد چاپ و انتشار کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» که به زبان ژاپنی ترجمه‌شده است، از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن با مشارکت انتشارات پائو در این کشور پیگیری و منعقد شد.

در دیدار دیوسالار رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن با یاسوناکا رییس مجموعه فرهنگی و انتشاراتی پائوی ژاپن و پس از چندین دور مذاکره و بررسی‌های لازم، این قرارداد به‌منظور انتشار کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» با موضوع دفاع مقدس و خاطرات تنها مادر شهید ژاپنی مقیم ایران با همراهی سوره مهر، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز ساماندهی ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به امضا رسید تا ترجمه ژاپنی آن با سرمایه‌گذاری طرف ژاپنی و توزیع در شبکه کتاب ژاپن در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان فرهنگ دوست قرار گیرد.

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» اثر حمید حسام به زبان فارسی توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده است و روایت خاطرات سبا بابایی (کونیکو یامامورا)، یگانه مادر شهید ژاپنی در ایران است که به قول نویسنده بهترین اثر او نیز است و توسط خانم تویوکو موریتا ایران‌شناس به زبان ژاپنی ترجمه شده است.

سبا بابایی (کونیکو یامامورا)، تنها مادر شهید است که اصالتی ژاپنی دارد و محمد بابایی فرزند شهیدش جوان ۱۹ ساله‌ای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب فعالیت‌های زیادی داشت و در زمان جنگ تحمیلی هم با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شد و در عملیات والفجر ۱ و در منطقه فکه به شهادت رسید.

که پس از ازدواج با یک ایرانی مسلمان و مهاجرت به ایران اسم «سبا» با الهام از قرآن را برای خود برمی‌گزیند، خاطرات خود را از کودکی تا حال بیان می‌کند و هرچند که سال‌ها قبل در کشور ژاپن و در خانواده‌ای بودایی مذهب متولد شده و تا بیست‌ویک‌سالگی تحت آموزه‌های بودایی بوده است، اما ازدواج با یک جوان مسلمان ایرانی مسیر زندگی‌اش را تغییر داد و آن‌قدر روحیات انقلابی و اسلامی‌اش را تقویت کرد که فرزند ۱۹ ساله‌اش در جبهه‌های جنگ تحمیلی ایران به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است