مدیر گروه فیلم و سریال بنیاد روایت فتح و مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس منصوب شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶

مدیر گروه فیلم و سریال بنیاد روایت فتح و مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس منصوب شدند

سید محمد حسینی با حکم رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح به سمت مدیر گروه فیلم و سریال بنیاد فرهنگی روایت فتح و مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس منصوب شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، سید محمد یاشار نادری رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح روز شنبه ۳ مهرماه طی مراسمی با حضور منوچهر شاهسواری رییس خانه سینما، سید احمد میراعلایی تهیه‌کننده سینما، کامران ملکی هنرمند و منتقد سینما به همراه جمعی از مدیران بنیاد فرهنگی روایت فتح سید محمد حسینی را به سمت مدیر گروه فیلم و سریال این بنیاد و مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس منصوب کرد.

در این مراسم رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح با اشاره به مطالبات رهبر عظیم الشان انقلاب مبنی بر اصطلاح ساختار فرهنگی کشور گفت: ساختار و حکمرانی فرهنگی کشور اصلاح نمی‌شود مگر به دست هنرمندان ارزشی و متعهد سینمای ایران که در طول این سال‌ها براثر بی‌مهری‌ها و بی‌توجه‌ها و خصوصا در شرایط سخت کرونایی دچار سختی‌های بسیاری شده‌اند. انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس نیز باید به سهم خود برای ترمیم این لطمه اقدامات مؤثری را انجام دهد و از همین رو ما در مجموعه بنیاد روایت فتح با تفکیک فعالیت‌های صنفی و تولیدی سعی کردیم.

این مدیر فرهنگی در ادامه افزود: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس متمرکز بر فعالیت های صنفی و تشکیلاتی و جبهه سازی هنرمند طراز انقلاب اسلامی و در گروه فیلم و سریال برای تولید آثار فاخر بنیاد فرهنگی روایت فتح و بیش از سی فیلم سینمایی از مفاخر و افتخارات استان‌های کشور در جریان انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت در دستور کار خود قرار داده است و تحقق این امر نیازمند ایجاد یک مکانیزم دقیق برای طرح‌ریزی، برنامه‌ریزی و تولید متن و محتوا در این حوزه است. گروه فیلم و سریال روایت فتح در دل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است و این گروه موظف است که از ظرفیت انجمن برای تولیدات ذکر شده استفاده کند.

سید محمد یاشار نادری همچنین در ادامه درباره احیای مجدد سینمای انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد: مبانی سینمای انقلاب اسلامی بسیار گسترده است به گونه‌‌ای که مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است، از منظر ما تمام سینمای ایران، سینمای انقلاب و دفاع مقدس است لذا این دامنه بسیار گسترده است و امیدواریم با اهتمام و با طرح‌ریزی دقیق، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس باید به معنای واقعی تبدیل به مأمنی برای بچه‌های هنرمند انقلابی شده تا به‌راحتی به آن رجوع کنند و تا حد امکان خدماتی دریافت‌کنند و در آن موردتوجه قرار بگیرند.

او ادامه داد: به‌هرحال همه ما در یک جبهه قرار داریم و خودی و غیرخودی نداریم البته اختلاف‌سلیقه‌ها وجود دارد و این تضارب آرا به رشد و شکوفایی منتج خواهد شد. سینمای ما امروز به یک هوای تازه برای تنفس نیاز دارد. امروز ما به سینمای امیدبخش و امید آفرین نیاز داریم. امروز ما به سینمای الگوساز و قهرمان محور نیاز داریم. امروز ما به سینمای با اصالت و نجیب، به سینمای اخلاق مدار احتیاج داریم. نسل نوجوان دهه هشتادی‌ها هستند که ذائقه خودشان را دارند. نیازها و قصه و غصه های خودشان را دارند. اینها در معادلات و مناسبات ما کجا قرار گرفته‌اند؟ امروز با نسلی مواجه هستیم که بسیار باهوش است، کنجکاو است، اهل جستجوست، باید مخاطب را به خوبی شناخت، نیازش را احصا کرد و قدم به قدم در کنارش حرکت کرد تا بتوان با او ارتباط برقرار کرد. این نسل، نسلی است که با هر استدلالی قانع نمی‌شود. جریان فرهنگی کشور برای بالا بردن ضریب نفوذ و اثرگذاری خود در لایه های مختلف جامعه باید ساختار خود را تغییر دهد.

وی همچنین درباره سند اعتلای بنیاد فرهنگی نیز اظهار کرد : در طول مدت یک سال گذشته با تشکیل هیات های اندیشه ورزی و کمک خبرگان و نخبگان این حوزه سند، اعتلای بنیاد فرهنگی روایت فتح تهیه شد و نقشه‌ راه ۵ ساله فعالیت های روایت فتح و گروه‌ها و اتجمن‌های تابعه آن با نگاه تحولی مبنای حرکت همه مدیران و بدنه بنیاد خواهد بود و امروز خداوند را شاکریم که سکان هدایت این مهم در حوزه سینما به عهده برادر عزیز، فرهیخته و دانشمند سید محمد حسینی قرار گرفت که امیدواریم به‌زودی شاهد شکوفایی، جهش و اعتلای آثار سینمایی انقلاب و دفاع مقدس باشیم.

در ادامه سید محمد حسینی نیز ضمن تشکر از اعتماد صورت گرفته توسط رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح در خصوص تغییر آداب مدیرت فرهنگی اظهار کرد: باور من این است که می‌بایست به این تفکیک‌های موضوعی و افراد پایان داد موضوعی که باعث دور شدن از چیزی شده که ما تصور می‌کنیم آن‌ها اهلش نیستند اما از سویدای دلشان به وطن ایمان و اعتقاددارند، لذا به نظرم یکی از اساسی‌ترین اقدامات انجمن در این دوره تلطیف فضاست که از تمامی عناصر و دست‌اند کاران سینما فارغ از تجربه‌های کاری‌شان برای بیان توصیفاتشان از مبانی انقلاب اسلامی استفاده شود آن‌هم در دوره کنونی که دوره فتح و پیروزی است. البته این نکته نیز باید بیان شود که بسیاری از نقاط قوتمان متأسفانه در سینما موردتوجه قرار نگرفته است که این عدم توجه نه به دلیل کم‌کاری عوامل سینما که به دلایل مدیریتی صورت پذیرفته که انشالله با تغییر آداب و ادب مدیریتی مطمئن هستم اتفاقات شایسته رخ خواهد داد.

مدیر گروه فیلم و سریال بنیاد روایت فتح همچنین در خصوص مؤلف‌های مهم سینمای دفاع مقدس نیز گفت: سینمای دفاع مقدس این قابلیت را دارد که یک سینمای جهان‌شمول باشد یعنی قابلیت بیان مباحث و موضوعاتی را دارد که قابل‌فهم برای تمامی کره زمین باشد و ما مشکل بزرگمان این است که به موضوعات بخشی نگاه شده است.

وی همچنین در خصوص بست و گسترش سینما در بیرون از مرزهای جغرافیایی و مشترکات فرهنگی موجود در منطقه نیز اذعان کرد: دوران کرونا به ما نشان داد سینمای ما جغرافیای بسیار کوچکی دارد، تمامی حواسمان به خودمان و دعواهای داخلی معطوف شده بود اما حواسمان به این نبود که یکی از عناصر مهم جشنواره بخش بازار آن است و اینکه ما چه زمانی توانسته‌ایم درباره بازار منطقه‌ سخن بگوییم، کی توانستیم توسعه جدی در افرادی که می‌خواهند آثارمان را ببینند داشته باشیم، به نظرم مشترکات فرهنگی بسیاری در منطقه وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ی برای تولید آثاری که در سطح گسترده‌تری از سطح کشورمان به نمایش دربیاید فراهم است و این موضوع قطعا یکی از اقدامات و مؤلفه‌های اصلی فعالیتی خواهد بود که در انجمن با حمایت رییس بنیاد روایت فتح صورت خواهد پذیرفت.

در بخشی از حکم نادری خطاب به مدیر جدید گروه فیلم و سریال بنیاد فرهنگی روایت فتح و مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس آمده است : «از آنجا که هنر سینما، فرصتی بی نظیر است برای اثبات کلمه‌ی حق، و رهبر فرزانه‌مان چنان بر اهمیت آن تأکید و سفارش داشته اند که آن را کلید پیشرفت کشور بدانند، جناب عالی که تجربیات و توانایی‌های ارزنده‌ای در زمینه‌ی این هنر دارید را به سمت «مسئول گروه فیلم و سریال بنیاد روایت فتح» و «مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» منصوب می‌نمایم. تقارن توانایی های جناب عالی با خط مشی ویژه ی بنیاد روایت فتح در عرصه سینما و چشم اندازهای آن در گام دوم انقلاب، ایجاب می کند تا موارد ذیل را در اولویت فعالیت های خود قرار دهید:

  1. ۱٫احصای الگوی بومی سینمای مطلوب از منظومه فکری شهید آوینی
  2. ۲٫توسعه کمی و کیفی تولید آثار سینمایی انقلاب و دفاع مقدس
  3. ۳٫پایش و حمایت از سینماگران و پیشکسوتان سینمای انقلاب و دفاع مقدس

امید که در این مجال، با توکل و استعانت از حضرت حق جل جلاله، و به مدد ولی الله الاعظم، ارواحنا فداه، در خدمت به آرمان های مقدس انقلاب اسلامی و اعتلای سینمای انقلاب و دفاع مقدس موفق و موثر، و موید به تاییدات قدسی باشید.»

همچنین در این مراسم منوچهر شهسواری رییس خانه سینما و سید احمد میراعلایی تهیه‌کننده سینما نیز نقطه نظرات خود را درباره سینمای انقلاب و دفاع مقدس بیان کردند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است