۲ گالری حوزه هنری میزبان سوگواره هنر عاشورایی شد/ کتاب سوگواره در دست تدوین | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۴

۲ گالری حوزه هنری میزبان سوگواره هنر عاشورایی شد/ کتاب سوگواره در دست تدوین

دبیر هنری سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی در افتتاحیه نمایشگاه آثار برگزیده این رویداد از کیفیت بالای آثار خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نمایشگاه «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» عصر امروز شنبه ۳ مهرماه با حضور محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری در نگارخانه‌های حوزه هنری افتتاح شد.

مهدی حاجی‌محمدی فریمانی دبیر هنری سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی در مورد برپایی نمایشگاه این رویداد گفت: نگارخانه‌ ابوالفضل عالی و گالری‌های شماره یک و دو خانه عکاسان، از امروز ۳ مهرماه میزبان آثار برگزیده «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» است. این آثار در ۴ بخش «عکس»، «پوستر»، «نقاشی‌خط» و «تصویرسازی» به نمایش عمومی گذاشته شدند.

او ادامه داد: این آثار فاخر، بعد از ارزیابی دقیق هنری و محتوایی، از بین ۲۰۰۰ اثر خلق شده توسط هنرمندان عرصه تجسمی انتخاب شده است. داوری و انتخاب این آثار را ۱۲ نفر از اساتید صاحب‌نام حوزه‌های عکس، پوستر، نقاشی‌خط و تصویرسازی بر عهده داشته‌اند.

دبیر این رویداد هنری خاطرنشان کرد: آثار فاخر «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» علاوه بر نمایش در نگارخانه و گالری‌های حوزه هنری، در صحن متبرک سه حرم در استان‌های تهران و البرز به نمایش درمی‌آیند. این نمایشگاه‌های سیار از تاریخ ۴ تا ۱۴ مهرماه در صحن حرم مطهر امام‌زاده صالح (ع)- تهران، از چهارم تا هشتم مهرماه در حرم مطهر امام‌زاده جعفر(ع)- پیشوا و از دهم تا پانزدهم مهرماه در حرم مطهر امام‌زاده طاهر (ع) -کرج، به نمایش گذاشته می‌شوند.

دبیر هنری سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی در ادامه گفت: کیفیت آثار دریافتی دبیرخانه سوگواره بسیار قابل توجه بود.

فریمانی در مورد معرفی برگزیدگان و تجلیل از آن‌ها توضیح داد: نفرات برگزیده به زودی به تفکیک رتبه در قالب برنامه‌ای تلویزیونی اعلام خواهد شد، چرا که به منظور حفظ سلامتی برگزیدگان از تجمع آن‌ها برای برپایی مراسم تجلیل خودداری کرده‌ایم. این برنامه تلویزیونی شامل گفت‌وگوهای ضبط شده از برگزیدگان و معرفی سابقه هنری‌ و آثارشان خواهد بود.

او در پایان اظهار کرد: کتاب سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی نیز در حال تدوین است که پس از آماده‎ سازی رونمایی و منتشر خواهد شد.

نمایشگاه آثار برگزیده «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» از ۳ الی ۱۳ مهرماه در نگارخانه‌ ابوالفضل عالی و گالری‌های شماره یک و دو خانه عکاسان به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ همه روزه به جز روزهای تعطیل میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است