آنهایی که زعامت سریال‌های خانگی را به زیرمجموعه تلویزیون بردند سیاسی و جناحی بودند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۹
حسین فرحبخش تاکید کرد:

آنهایی که زعامت سریال‌های خانگی را به زیرمجموعه تلویزیون بردند سیاسی و جناحی بودند

یک تهیه کننده سینما تاکید کرد که مساله تولید و نظارت در شبکه نمایش خانگی باید به وزارت ارشاد برگردد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، محمدحسین فرحبخش تهیه‌کننده پیشکسوت با تاکید بر لزوم بازگشت نظارت بر تولید و عرضه سریال و محتوا در شبکه نمایش خانگی به وزارت ارشاد، گفت: هرچند به‌دلایل مختلف میانه چندانی با شبکه نمایش خانگی ندارم و نقدهای خود را بر محصولاتش دارم ولی فکر می‌کنم حق ارشاد است که بر پلتفرم ها و شبکه خانگی، نظارت کند.

تهیه‌کننده «آواز قو» ادامه داد: کار آنهایی که زعامت سریال های خانگی را به زیرمجموعه تلویزیون بردند کاملا سیاسی و جناحی بود و قطع به یقین زعامت باید برای ارشاد باشد، البته نه اینکه در ارشاد کار سیاسی نمی کنند؛ نه، ولی نکته اینجاست که ارشاد بعد از سال ها دیگر اصول نظارت را می‌داند و البته پاسخگویی ارشاد بسیار بالاتر است و مثلا اگر محصولی را توقیف کند دلایلش را می‌گوید.

وی در توضیح صحبت هایش گفت: روال نظارت در تلویزیون اغلب به سمت پاسخگویی نبوده و حتی بارها شده که تلویزیون، سریال های خودش را هم توقیف کرده و مثلا به دلیل مهاجرت یک بازیگر، کل زحمات یک گروه را بایگانی کرده است و هیچ توضیح شفافی درباره دلایل توقیف نداده. همین حالا هم که سریال سازی زیرنظر ساترا رفته باز شاهد نوعی نگاه از بالا و با حداقل تعامل هستیم.

فرحبخش تاکید کرد: قانون، ارشاد را مسئول سریال های خانگی دانسته ولی متاسفانه مسامحه بیش از حد مدیران سینمایی اعتدال موجب شد که ساترا زعامت را بگیرد ولی درنهایت باید نمایش خانگی به ارشاد بازگردد تا هم کیفیت تولید بالاتر رود و هم پاسخگویی درباره چرایی ممیزی یا جرح و تعدیل‌ها بسامان برسد.

تهیه‌کننده «دو روی سکه» در پایان خاطرنشان کرد: تلویزیون همان محصولات خودش را دریابد و کاری کند که این قدر مردم به سمت ماهواره و اینستاگرام نروند. اگر تلویزیون افراد نخبه خودش را جذب کند و سریال های درجه یک بسازد اصلا نیازی نخواهد داشت به دخالت در شبکه خانگی چون انبوه تبلیغات به سمتش سرازیر خواهد شد. شبکه خانگی هم به ارشاد برگردد تا هم ممیزی کیفی در آن به‌ سامان برسد و هم مدیران تلویزیون، سرشان خلوت‌تر شود و راحت‌تر بتوانند به تولیدات تلویزیون نظارت کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است