مدیران جدید وزارت ارشاد هفته آینده معرفی می‌شوند/ توزیع بسته حمایتی از ماه آینده/ فضای هنر باید بین زن و مرد عادلانه باشد

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم صبح امروز شنبه 3 مهر ماه در هنرستان موسیقی دختران با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش های آنان پاسخ داد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تازه‌ترین اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتصاب مدیران جدید معاونت‌های مختلف گفت: فرآیند تغییر و تحولات مدیریتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقریبا انجام شده است و ما به زودی انتصابات جدید را خواهیم داشت. البته برخی از دوستان ما هم در بخش‌های مختلف ابقا شدند و چند تغییر هم داشتیم که در هفته پیش‌رو به طور رسمی معرفی خواهند شد.

پیگیری مساله ساترا بدون جنجال رسانه ای

او درباره مواضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسامی درباره برخی از حاشیه‌های پیرامونی ساترا و انتقادها نسبت به نحوه مدیریت این مجموعه روی مجوز آثار تصویری اظهار کرد: من در سال‌های اخیر در جریان جزییات این شرایط اخیر بوده‌ام و معتقدم که این بحث باید بدون جنجال رسانه‌ای حل شود و این را چند روز پیش هم گفته‌ام. موضوع نیز کاملا روشن است و ما باید همه اقدامات را در چارچوب قانون انجام بدهیم.

اسماعیلی افزود: ما طی روز‌های اخیر با شورای عالی فضای مجازی، دوستان در مجلس شورای اسلامی، سازمان صداوسیما در هفته اخیر گفتگو‌های خوب و فشرده‌ای داشتیم و کار در حال جمع بندی است که به زودی در مراکز قانونی تصمیم‌گیری می‌شود. قطعا ما معتقدیم که جایگاه نظارتی و شان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیری که تا به امروز ادامه داشته باید ادامه پیدا کند و اگر ابهامی در این زمینه وجود دارد و مسائل جدیدی پیش آمده که نیازمند تصمیم‌گیری جدید است باید با رعایت قوانین و رویه‌های موجود تصمیم‌گیری شود.

وی درباره رویکرد وزارت ارشاد در حمایت از اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد: در کوتاه مدت بسته حمایتی درنظر گرفتیم که شکر خدا به تصویب ریاست جمهوری هم رسید و در صندوق اعتباری هنر قرار گرفته و از ماه آینده در قالب تسهیلات بلاعوض و تسهیلات کم‌بها در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار خواهد گرفت و این مساله در اولویت ما قرار داشت که باید اتفاق می‌افتاد. در مرحله بعد به امید خدا و به زودی تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری به تدریج راه‌اندازی خواهند شد و با تکمیل چرخه واکسیناسیون عمومی مجددا شاهد ازسرگیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور خواهیم بود.

او با بیان اینکه در حوزه هنر و هنرآموزی معتقد به تفاوت‌های جنسیتی میان دختران و پسران نیست، خاطرنشان کرد: حتی اغلب خانم‌ها در حوزه هنر جلوتر از آقایان هستند؛ این را وضعیت فعلی آن‌ها و مرور گذشته حضور زنان در عرصه هنر هم می‌توان فهمید. ما هم به عنوان مجموعه دولت باید حضور خانم‌ها و دختران را در عرصه هنر تسهیل کنیم و به تبع آن برنامه‌مان این است که حلقه هنرستان‌ها را در سراسر کشور تکمیل کنیم. به هرحال آموزش هفت رشته تخصصی هنر در انحصار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و قصد داریم که در تمام استان‌های کشور حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه وجود داشته باشد. اگر این امر محقق شود، تمام دختران و پسران ما در یک بازه مناسب و فضای عادلانه به آموزش هنر خواهند پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از اعلام برنامه‌های این وزارتخانه تا پایان مهر ماه خبر داد و گفت: برنامه‌های وزات فرهنگ و اشاد اسلامی به صورت کامل و قطعی در قالب یک برنامه دقیق در حوزه هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر و سینما در حال تدوین است و تا پایان مهر ماه با جزییات و برنامه اقدام آن‌ها منتشر می‌شود.

انتهای پیام/