سریال «مهیار عیار» تا اواخر پاییز به پیش‌تولید می‌رسد/ بازنمایی تمدن ایران در دوره صفوی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۷
صبا خبر می‌دهد؛

سریال «مهیار عیار» تا اواخر پاییز به پیش‌تولید می‌رسد/ بازنمایی تمدن ایران در دوره صفوی

بهروز مفید تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درباره تولید سریال «مهیار عیار» برای شبکه دو خبر داد.

بهروز مفید تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که این روزها سریال «در کنار پروانه‌ها» با تهیه‌کنندگی او آنتن شبکه دو را در اختیار دارد، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره «مهیار عیار» جدیدترین سریالی که تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد، گفت: نگارش فیلمنامه این سریال به پایان رسیده و آماده است. این فیلمنامه روایتگر یک داستان تاریخی است که زمان آن به دوران صفویه بازمی‌گردد.

این تهیه‌کننده درباره قصه سریال توضیح داد: این مجموعه درباره شخصی به نام «عیار» است که در دوران صفویه زندگی می‌کند. داستان از جایی شروع می‌شود که یک اتفاق باعث تغییر سبک زندگی این شخصیت می‌شود.

او افزود: داستان سریال هربار درگیر یک ماجرای نیمه پلیسی می‌شود که در نهایت با کمک عیار این جریان حل و فصل می‌شود.

مفید درباره هدف «مهیار عیار» بیان کرد: بیشترین هدف ما در این سریال نشان دادن تمدن ایرانی در دوران صفوی است چراکه این دوران از نظر تاریخی دوره بسیار مهم و خاصی برای ایران است چه از نظر افرادی که در آن دوره زمانی به ایران آمدند که چه از نظر قدرت و حکمرانی سران صفوی. هدف ما این است که به بهانه عیار روایتگر دوره مهمی از تاریخ این سرزمین باشیم.

این تهیه‌کننده در پایان تصریح کرد: درحال حاضر درباره تعداد قسمت‌ها و تولید نظری نمی‌توانم داشته باشم چراکه فعلا در مرحله انتخاب کارگردان هستیم و اگر تمامی برنامه‌ریزی‌ها همانطور که در نظر داریم پیش رود از اواخر فصل پاییز پیش تولید سریال را شروع می‌کنیم.

سریال تاریخی «مهیار عیار» از تولیدات گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما است.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است