آموزش را به صورت حضوری و مجازی پیگری می‌کنیم/ اهتمام دولت به توسعه هنرستان‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۸
وزیر ارشاد در مراسم آغاز سال تحصیلی؛

آموزش را به صورت حضوری و مجازی پیگری می‌کنیم/ اهتمام دولت به توسعه هنرستان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز 3 مهر ماه با حضور در هنرستان موسیقی دختران درباره اهمیت آموزش و توجه به هنرستان‌ها توضیح داد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، امروز صبح شنبه ۳ مهرماه آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ هنرستان موسیقی دختران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری و جمعی از مسئولان به صدا درآمد.

احد جاودانی مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ابتدای مراسم‌ ضمن گرامیداشت یاد و خاطر رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: امروز هنرستان موسیقی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را در سال تحصیلی جدید آغاز می‌کند. حضور آقای اسماعیلی را ابتدا به دلیل سمت او در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریک می‌گویم و سپس به این دلیل که خود او نیز کسوت معلمی دارد و سال‌ها استاد دانشگاه بوده است.

او ادامه داد: تشکر ویژه دارم از همکاری مجتبی حسینی معاون امور هنری و علی‌اکبر صفی‌پور مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری که همکاری و لطف آن‌ها همواره شامل حال هنرستان‌های شهر تهران بوده است. همچنین همایون امیرزاده و محمود شالویی که اکنون به عنوان مشاور وزبر فعالیت می‌کند اما درواقع شکل‌گیری و باروری هنرستان‌ها امروز مدیون او است.

مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همکاران ما در هنرستان موسیقی دختران در سال تحصیلی جدید بتوانند مانند سال‌های گذشته خدمات ارزنده ای به هنرجویان ارایه کنند.

 

تلاش شد که بخشی از حوزه آموزش ما فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز کند

در ادامه مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به هنرجویان، اولیای مدرسه و دانش آموزان اظهار کرد: یکی از کارهای مهم ما در ستاد مقابله با ویروس کرونا این بود که بتوانیم در آغاز مهرماه، که فصل آغاز آموزش است بحث آموزش را دنبال کنیم. اتفاقات خوبی در چندوقت اخیر رخ داد و با افزایش سرعت واکسیناسیون عمومی و کادر آموزشی و اولیای مدرسه تلاش شد که بخشی از حوزه آموزش ما فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز کند. برنامه دولت ما هم این است که آموزش را به صورت مجازی و حضوری موازی یکدیگر ادامه دهیم تا زمانی که ایمنی کامل در جامعه ایجاد شود و طبق شیوه‌نامه‌های مصوب روند آموزشی ما به حالت عادی بازگردد.

او ادامه داد: در دنیا هم شاهدیم که در شرایط بحرانی اولین مکانی که تعطیل می‌شود مدرسه است و با بهبود شرایط اولین مکانی که بازگشایی می‌شود مدرسه‌ها هستند. این نشان می‌دهد که مدرسه از حساس‌ترین مکان‌ها برای هر دولتی است که در هر شرایطی آموزش را حفظ کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت بعد ارتباطی آموزش برای دانش‌آموزان بیان کرد: انتقال مطالب بخشی از فرایند آموزش است و بخش اصلی آن ارتباط برقرار کردن دانش‌آموزان با یکدیگر و جامعه است و اینکه آن‌ها را برای آینده آماده کنیم. خوشحالم که امروزه این رویکرد حتی به صورت محدود بنا به شرایط حاضر دنبال می‌شود.

لندی یاد حسین فهمیده را زنده کرد

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از علی لندی نوجوان ۱۵ ساله‌ای که برای نجات جان دو زن از آتش جان باخت، یاد کرد و گفت: در روزهای گذشته یک دهه هشتادی قهرمان را از دست دادیم و در همینجا یاد و خاطر این دانش‌‌آموز قهرمان و فداکار را گرامی می‌دارم. او یاد رزمندگان و شهدای نوجوان دفاع مقدس ازجمله شهید حسین فهمیده را برای ما زنده کرد.

حضور من در هنرستان موسیقی دختران نشان از اهتمام ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد نسبت به توسعه کمی و کیفی هنرآموزی است

او به اهمیت هنرستان‌ها در دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد: امروز حضور من در هنرستان موسیقی دختران نشان از اهتمام ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد نسبت به امر توسعه کمی و کیفی هنرآموزی در دولت سیزدهم است. حضور من یک حرکت نمادین و نشان از احترام به معلمان، هنرمندان و هنرجویان عرصه موسیقی است و زمانی که ما هم شور و شوق آموزش میان هنرجویان را می‌بینیم احساس می‌کنیم که این وظیفه بر گردن ماست که شرایط مناسبی برای آموزش آنان فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش داریم در هر استان کشور حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه وجود داشته باشد و امیدواریم این هنرستان‌ها در سراسر کشور توسعه پیدا کنند. اگر زمینه رشد و بروز برای استعداهای جوانان ایرانی فراهم کنیم در آینده شاهد حضور هنرمندان بزرگی در عرصه هنر کشور خواهیم بود.

در پایان سخنرانی‌ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسماعیلی زنگ هنرستان موسیقی دختران را به صدا درآورد و در ادامه مراسم از هنرجویان رتبه زیر ۱۰۰ کنکور هنر ۱۴۰۰ تجلیل شد.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است