«ارتداد» را الکترونیکی بخوانید | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۹

«ارتداد» را الکترونیکی بخوانید

نسخه الکترونیک رمان «ارتداد» نوشته وحید یامین پور در نرم‌افزار کتاب‌خوان طاقچه، رونمایی شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سوره مهر، نسخه الکترونیک رمان «ارتداد» نوشته وحید یامین‌پور به همت انتشارات سوره مهر رونمایی شد و مخاطبان به مدت ۴۸ ساعت می‌توانند این اثر را با ۷۰ درصد تخفیف دریافت کنند.

یامین‌پور در رمان «ارتداد» به سراغ سیاست رفته و کوشیده یک عاشقانه سیاسی را برای علاقه‌مندان تدارک ببیند. «ارتداد» که حدود ۲۵۰ صفحه دارد، در سه بخش «حیرت»، «ارتداد» و «رجعت» نوشته شده است.

کتاب فقط یک داستان عاشقانه پرسوز و گداز نیست. عشق بهانه‌ای است برای تلطیف فضا و دلیل برای بقا و زندگی. کتاب یک درون‌مایه سیاسی ـ اجتماعی دارد. داستان از روزهای بعد از فرار شاه شروع می‌شود و در روز بیست و یک بهمن‌ماه به اوج می‌رسد. در این روز حادثه‌ای رخ می‌دهد که همه رشته‌ها پنبه می‌شود و نهضت مسیر متفاوتی را طی می‌کند.

اگر روز بیست و یک بهمن سال هزار و سیصد و پنجاه و هفت اتفاق دیگری رخ می‌داد، سرنوشت این انقلاب به کجا می‌رسید؟

نویسنده در این کتاب نه تنها در داستان‌پردازی ساختارشکنی کرده و با تخیل سرنوشت دیگری را بعد از بیست و یک بهمن پنجاه و هفت ترسیم کرده، بلکه با نگاه کلان به مسئله انقلاب نیز باعث تمایز «ارتداد» با کتاب‌هایی شده است که قصد داشتند لزوم انقلاب را به مخاطب بقبولانند.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم:
«بلا را ما انتخاب نمی‌‏کنیم. بلا غالبا خودش سرزده می‌‏آید و ماهیچه‌‏های کرخت و خواب‌‏آلود تاریخ را به تحرک وا‏می‌‏دارد. بلا می‌‏آید تا تاریخ زخم بستر نگیرد. دقیقاً لحظه‏‌ای که همگان در شهری پرپیچ‌‏وخم و خاموش گم‌‏وگور شده‏‌اند و بی‌‏مقصد به دیوارهای بلند روزمرگی می‏‌خورند، فتنه‏‌ای جرقه می‌‏زند و «وقت» و هنگامه‌‏ای تجلی می‌‏کند تا چشم‏‌ها برای لحظاتی مبدأ و مقصد را ببینند و راه را از سر بگیرند.
فتنه ترفند خداوند است برای ورق زدن تاریخ، برای زیرورو کردن همه چیز، از ارباب و رعیت، ظالم و مظلوم، گمراه و هدایت‏‌شده، دارا و ندار، غمگین و سرخوش، نگران و امیدوار
پس تاریخ خیلی هم تنبل نیست. پدیده‏‌ها سریع‏‌تر از تصور ما رخ می‌‏دهند…»

مخاطبان می‌توانند برای دریافت نسخه الکترونیک «ارتداد» به اپلیکیشن یا سایت طاقچه مراجعه کنند.

انتهای پیام

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است