از ایده تا اکران فیلم سینمایی «اخراجی‌های ۲» در شبکه مستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۳

از ایده تا اکران فیلم سینمایی «اخراجی‌های ۲» در شبکه مستند

برنامه «از ایده تا اکران» در قسمت جدیدش که امشب ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود، به چرایی و چگونگی تولید فیلم «اخراجی‌های ۲» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز پرداخته است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، «اخراجی‌های ۲» با بازی اکبر عبدی، جواد هاشمی، حسام نواب صفوی، امین حیایی و محمدرضا شریفی نیا ساخت آن در پاییز ۱۳۸۷ آغاز شد و در نوروز ۱۳۸۸ بروی پرده‌ی سینماها رفت. این فیلم با فروش ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، پرفروش‌ترین و پر مخاطب‌ترین فیلم در تاریخ سینمای ایران شد.

«از ایده تا اکران» سراغ عوامل اصلی «اخراجی‌های ۲» رفته و در گفت‌وگو با مسعود ده نمکی (کارگردان) و سیدجواد هاشمی، نگار فروزنده و امین حیایی بازیگران فیلم، چرایی ساخت و چگونگی پر طرفدار شدن این اثر سینمایی را مورد واکاوی قرار داده است.

«از ایده تا اکران» به تهیه‌کنندگی ناهید دل آگاه و کارگردانی ناهید دل‌آگاه، روناک جعفری و وحید قاضی میرسعید در ۲۶ قسمت ۴۵دقیقه‌ای تولید شده و به بازخوانی و روایت ۳۰ سال سینمای پس از انقلاب از نگاه مخاطبان برای مخاطب و حواشی تولید، اکران و حضور این آثار در جشنواره‌ها می‌پردازد.

این مجموعه در شبکه مستند سیما تولید شده و چهارشنبه‌ها ساعت ۲۲ پخش می‌شود و بازپخش آن پنجشنبه‌ها ساعت ۱۵ خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است