نفس‌های تئاتر به شماره افتاده است/ مشغول تمرین فشرده «اسطرلاب» هستیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۷
صدرا صباحی در گفتگو با صبا:

نفس‌های تئاتر به شماره افتاده است/ مشغول تمرین فشرده «اسطرلاب» هستیم

صدرا و صباحی و تیمش به طور فشرده در حال تمرین نمایش «اسطرلاب» هستند تا اجرای خود را از 6 مهر روی صحنه ببرند.

صدرا صباحی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره اجرای نمایش «اسطرلاب» پس از بازگشایی اخیر سالن‌های تئاتر و روی صحنه رفتن در تماشاخانه ایرانشهر گفت: ابتدا قرار بر این بود این پروژه با مشاوره علی نرگس نژاد آغاز شود حتی صحبت‌هایی درباره موضوع و کلیت داستان هم شده بود که بنا به دلایلی این همکاری ادامه پیدا نکرد. در ادامه من در سال ۹۵ این کار را برای شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با یک گروه جدید آغاز کردم.

او افزود: اولین اجرای عمومی این نمایش در مرداد ماه سال ۹۹ بود که با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده تقریبا استقبال خوبی از آن شد.

صباحی درباره شروع تمرین‌های مجدد گروه خود برای این اجرای این نمایشنامه توضیح داد: با توجه به شرایط پیش آمده ما فقط توانستیم یک جلسه تمرین داشته باشیم و برای اجرا  نیاز است ما حداقل سی ساعت تمرین کنیم بنابراین با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم قرار است به طور فشرده تا قبل از اجرا تمرین داشته باشیم و حتی دو تمرین ۱۰ ساعته برای دو روزه قبل از اجرا برای گروه در نظر گرفته ایم.

این کارگردان درباره ایده اصلی این نمایش توضیح داد: ایده اصلی این نمایشنامه زمانی شکل گرفت که من نوجوان بودم  و در خانواده‌ام اختلافاتی درباره ارث و میراث  به وجود آمده بود. سال‌ها بعد در گفتگویی که با علی نرگس‌نژاد داشتم این موضوع برایم از زاویه دیگری دیده شد و تصمیم بر تولید نمایشنامه‌ای با این عنوان گرفتم.

به گفته وی، به طور کلی این درگیری خانوادگی جرقه اصلی شکل گیری نمایشنامه بود.

او در پایان از دست‌اندرکاران این حوزه درخواست کرد و گفت: نفس‌های تئاتر به شماره افتاده است و من از مسئولان خواهش می‌کنم جدای هر نوع سخت گیری‎های که وجود دارد لطفا کمی هوشمندانه‌تر نسبت به گذشته اقدام کنند.

در این نمایش مهدی سقا، میثم غنی‌زاده، مژده قربانی، زهرا بهروزمنش و الناز اسمعیل‌زادگان و … به ایفای نقش می‌پردازند.

بزرگ خاندان در سن ۱۰۰ سالگی پس از سکته سوم و بعد از قطع امید کردن پزشکان از او به خانه می‌آید. ورثه او دورش گرد آمدند و منتظر رو به احتضار رفتن او می‌باشند، اما بر خلاف پیش‌بینی پزشکان حال او رو به بهبودی می‌رود …

رضا باقری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است