پیشنهاد ۲ تئاتر را پذیرفته‌ام/ از نصب ماهواره تا جنگ در استونی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۰
امیررضا دلاوری در گفتگو با صبا:

پیشنهاد ۲ تئاتر را پذیرفته‌ام/ از نصب ماهواره تا جنگ در استونی

امیررضا دلاوری از نقش خود در دو تئاتر «سیگنال» و «وقتی کبوترها ناپدید شدند» سخن گفت.

امیررضا دلاوری بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره جدیدترین فعالیت این روزهای خود در تئاتر بیان کرد: مشغول تمرین دو تئاتر با نام های «وقتی کبوترها ناپدید شدند» به کارگردانی هستی حسینی و «سیگنال» به کارگردانی شهره سلطانی و نویسندگی آرش عباسی هستم.

وی درباره نقش خود در تئاتر «وقتی کبوترها ناپدید شدند» اظهار کرد: این نمایش در اردیبهشت سال ۹۸ روی صحنه رفته بود که من در آن حضور نداشتم اما قرار است در اجرای مجدد آن نقش یک افسر روس را ایفا کنم که در اشغال مجدد کشور استونی وارد داستان می شود و اتفاقاتی را رقم می زند.

بازیگر نمایش «وقتی کبوترها ناپدید شدند» درباره قصه این نمایش توضیح داد: داستان این نمایش برمی گردد به اتفاقاتی که در کشور استونی در زمان جنگ جهانی دوم می افتد و این کشور بین کشور شوروی و آلمان دست به دست می شود.

بازی در نقش نصاب ماهواره

دلاوری همچنین درباره نقش خود در تئاتر «سیگنال» و موضوع آن نیز عنوان کرد: من نقش یک نصاب ماهواره را در این نمایش ایفا می کنم و داستان این نمایش که متن ایرانی دارد درباره یک زن و شوهری است که رابطه خوبی با هم ندارند و اتفاقاتی بین آن ها رخ می دهد.

به گفته وی، قرار است به زودی تئاتر «سیگنال» در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود و دیگر اخبار مربوط به این نمایش به زودی اعلام می شود.

این بازیگر تئاتر در پایان با اشاره به اینکه در طول سال نمایش های زیادی به وی پیشنهاد می شود، گفت: امسال در دو تئاتر بازی کردم و بعد از بازی در آن دو به دنبال متن و کار خوبی بودم که پیشنهاد بازی در آن را بپذیرم و به نظرم هر دو نمایش «سیگنال» و «وقتی کبوترها ناپدید شدند» متن و کارگردان خوبی دارد و دوست داشتم در این دو نمایش کار کنم.

نمایش «وقتی کبوترها ناپدید شدند» که اردیبهشت امسال روی صحنه رفته بود، با ایجاد تغییراتی در اجرا و ترکیب بازیگران از ۲۱ شهریور ماه در تئاتر مستقل تهران روی صحنه می رود.

«وقتی کبوترها ناپدید شدند» نوشته سفی اکسانن نویسنده فنلاندی- استونیایی است که جوایزی از جمله «جایزه بزرگ بوداپست» و آکادمی سوئدی‌ِ «نویسندگان کشورهای شمال اروپا» در سال ۲۰۱۳ را در کارنامه دارد.

متن نمایش توسط محسن ابوالحسنی ترجمه و همزمان با اجرا در تئاتر مستقل تهران از سوی انتشارات بیدگل روانه بازار نشر شد.

مصطفی کوشکی، هستی حسینی، سارا اسکندری، علی کوزه‌گر، کسری پاشایی، بهرام رامه و مهدی دوایی به عنوان طراحان صحنه، لباس، گریم، نور، صدا، تیزر و گرافیک با نمایش همکاری می‌کنند.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000