اعلام برنامه‌های رادیو جوان در هفته دفاع مقدس/ ۲ گروه برای اربعین به عراق می‌روند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳
مدیر رادیو جوان با صبا مطرح کرد؛

اعلام برنامه‌های رادیو جوان در هفته دفاع مقدس/ ۲ گروه برای اربعین به عراق می‌روند

علیرضا مقصودی مدیر رادیو جوان درباره برنامه‌های این شبکه برای هفته دفاع مقدس و اربعین توضیح داد.

علیرضا مقصودی مدیر شبکه رادیویی جوان در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره برنامه‌های این شبکه برای هفته دفاع مقدس گفت: برای این مناسبت مانند سال گذشته برنامه‌ای مشترک با ارتش جمهوری اسلامی داریم و قرار است کاروانی را از تهران راهی شهرهای قم، اصفهان، شیراز، یزد می‌کنیم و در مقصد آخر این برنامه با حضور در مقبره‌الشهدای شهر کرمان و مزار شهید سلیمانی برنامه به پایان می‌رسد.

او افزود: در این برنامه که «خانه دوست کجاست» نام دارد و و تهیه‌کنندگی کنندگی آن نیز برعهده مجتبی حسنی است، به نقش ارتش در دفاع مقدس و ظرفیت های فعلی این نهاد در حفاظت از مرزهای کشور می‌پردازیم.

مدیر رادیو جوان درباره برنامه‌های دیگر این شبکه رادیویی بیان کرد: در برنامه «کافه رادیو» قرار است در این هفته هر روز به مباحث سینما، کتاب، تئاتر، موسیقی، ادبیات و حوزه‌های مختلف هنری که ناظر بر دفاع مقدس هستند بپردازیم و این برنامه قرار است هنر و مفهوم دفاع مقدس را که به عنوان یک رویداد بزرگ تاریخ معاصر شناخته می‌شود در کنار یکدیگر نشان دهد و تاثیرات این واقعه بر هنر این کشور را بیان کند. تهیه کنندگی این برنامه برعهده مهدی شاهرضایی و سیروس رجبی و گویندگی «کافه رادیو» بر عهده علیرضا کنگرلو است.

مقصودی با اشاره به برنامه علمی رادیو جوان که «رادیوم» نام دارد، عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس سعی کردیم تمرکز خود را در این برنامه روی فناوری‌های نظامی قرار دهیم و به تاثیر دفاع مقدس و عوامل دیگر بر پیشرفت ایران در حوزه فناوری‌های نظامی بپردازیم.

او ادامه داد: در برنامه «جوان ایرانی سلام» به سراغ گفتگوی کوتاه با مسئولان و فرمانده‌هان نظامی کشور می‌رویم. برنامه «خط آزاد» نیز سراغ بازماندگان دفاع مقدس می‌رود و خاطرات، تجربیات و احوالات این قشر را به نسل جدید انتقال می‌دهد.

مقصودی درباره رویکرد برنامه شبانگاهی رادیو جوان که «اینجا شب نیست» نام دارد، توضیح داد: در این برنامه که از ساعت ۲۴ شروع و تا ساعت ۲ بامداد ادامه دارد، قرار است درباره قصه‌ها و روایات دفاع مقدس صحبت کنیم و با پخش موسیقی‌های دفاع مقدسی یک دورهمی شبانه مناسب با حال و هوای این روزها برگزار می‌کنیم.

مدیر رادیو جوان تصریح کرد: هدف ما از تولید این برنامه‌ها آشنایی نسل جدید با دفاع مقدس و فداکاری‌هایی است که در آن دوران برای خاک این سرزمین رخ داده است.

برنامه‌های اربعینی رادیو جوان

او درباره برنامه‌ای که به مناسبت اربعین راهی آنتن رادیو جوان می‌شود، گفت: برای اربعین برنامه‌ای در نظر گرفته‌ایم که «عشق یعنی به تو رسیدن» نام دارد و قرار است به صورت سه نوبت در روز به شکل مصاحبه با مردم و خادمان موکب‌ها در عراق و شهر کربلا روی آنتن رود و به نوعی این برنامه نایب‌الزیاره مردم کشور باشد. تهیه‌کننده این برنامه عباس پیری، گویندگان مجید عسگری و مرتضی جوادی و گزارش برنامه صادق علیخانی و نویسنده سمیه نازنینی است.

او افزود: در نهایت دو گروه به عراق فرستاده می‌شود که یک گروه، تیم برنامه زنده هستند که پیش‌تر توضیح دادم و گروه بعدی تیم مستندسازان رادیویی هستند که در مسیر نجف تا عراق مستندهای ۱۰ دقیقه‌ای رادیویی تولید می‌کنند.

به گفته این مدیر رادیویی، قرار است در برنامه «خط آزاد» ویژه برنامه‌ای آماده شود که به موضوعات و وقایع روز اربعین بپردازد و جوانان را با این روز و هدف عاشورا آشنا کند.

مقصودی در پایان بیان کرد: برنامه «من به تو نزدیکم» نیز از دیگر تولیدات رادیو جوان برای روز اربعین است که با بیانی جوانانه به تبیین راه و مکتب امام حسین (ع) می‌پردازد. برنامه دیگری که از روز قبل اربعین روانه آنتن می‌شود «تکیه رادیو» نام دارد که در حوزه سینما و تئاترهای به مباحث مذهبی و ناظر بر عاشورا می‌پردازد. دو برنامه موسیقی محور به نام‌های «ماهورا» و «نواهنگ» و تهیه‌کنندگی حسین خلیل‌نژاد نواهای عاشورایی و مناسب این روزها را پخش می‌کند.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است