موفقیت «آکوامن» همزمان با اولین روز کریسمس

به گزارش «صبا» به نقل از ورایتی، «آکوامن» در اولین روز کریسمس با فروش ۲۲ میلیون دلاری در صدر گیشه جای گرفت لیکن رکورد بالاترین فروش این روز همچنان با ۴۹ میلیون دلار در اختیار «جنگ ستارگان: نیروی بیداری» سال ۲۰۱۵ است.

«آکوامن» به کارگردان «جیمز وان» و با بازی «جیسون موموآ» تا کنون در گیشه جهانی ۵۵۰ میلیون دلار فروش داشته است. «بازگشت مری پاپینز» و «بامبلبی» در رده‌های بعدی پرفروش‌های این روزهای کریسمسی قرار دارند.

«بازگشت مری پاپینز» با بازی «امیلی بلانت» و «لین منوئل مِرِندا» با ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش داشته و مجموع فروش آن از چهارشنبه گذشته تا کنون ۵۰ میلیون دلار بوده است.

«بامبلبی» نیز با ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در مکان سوم پرفروش‌های روز اول کریسمس قرار دارد. این فیلم تا کنون در مجموع ۳۴ میلیون و ۲۷۰ هزار دلار فروش داشته است.

کمدی «هلمز و واتسون» از «ویل فِرِل» و «جان سی رایلی» که در روز کریسمس اکران شد با فروش ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری در مکان چهارم پرفروش‌ها ایستاد. پیش بینی شده که این فیلم در ۶ روز اول اکران خود بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

مکان پنجم پرفروش‌ها به فیلم «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» با ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد. مجموع فروش این فیلم در سینماهای آمریکای شمالی ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

«معاون» که نگاهی سخت انتقادی به دوران معاونت ریاست‌جمهوری «دیک چِنی» با بازی «کریستین بِیل» دارد به کارگردان «آدام مک‌کِی» با ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار در مکان ششم جای گرفت. این فیلم موفق به کسب ۶ نامزدی از جایزه گلدن گلوب شده است.

در بخش باکس‌آفیس ویژه، فیلم «بر مبنای جنسیت» بهترین معدل و میانگین یک روز فروش را به دست آورد. این فیلم زندگینامه‌ای با بازی «فلیسیتی جونز» در نقش جوای «روت بِیدِر گینسبورگ» در روز کریسمس با اکران در ۳۳ سالن توانست ۴۶۶ هزار و ۸۲۵ دلار کسب کند که ۱۳ هزار دلار از هر سالن به دست آمده است و رکورد بسیار خوبی را به نام خود ثبت کرد.

«نابودگر» با بازی «نیکول کیدمن» در نقش کارآگاه پلیس لس‌آنجلس نیز با اکران تنها در ۳ سالن سینما ۳۰ هزار و ۷۳۸ دلار فروش داشت.