دخالت تلویزیون در صدور مجوز سامانه‌های V.O.D و محصولات نمایش خانگی غیرقانونی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۱۲
حمایت اتحادیه تهیه کنندگان از مواضع وزیر ارشاد؛

دخالت تلویزیون در صدور مجوز سامانه‌های V.O.D و محصولات نمایش خانگی غیرقانونی است

اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران از موضاع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صیانت از شاکله اصلی این وزارتخانه در قبال موضوع شبکه نمایش خانگی استقبال کرد.

به گزارش صبا، اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران طی اطلاعیه ای از سخنان محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صیانت از شاکله اصلی این وزارتخانه استقبال کرد.

متن کامل این بیانیه که در آن از دخالت‌های سازمان صدا و سیما در حوزه‌ وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد انتقاد شده بدین شرح است: «سخنان اخیر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص صیانت از شاکله ی اصلی این وزارتخانه موجب دلگرمی دست اندرکاران سینمای ایران شد. همانگونه که در بیانیه ی هفت ماده ای اخیرمان تاکید کرده‌ایم یکی از اقدامات لازم که می تواند به تعالی سینمای ایران منجر شود، برگرداندن مسئولیت شبکه نمایش خانگی به سازمان سینمایی کشور است.

واگذاری مسئولیت شبکه نمایش خانگی به سازمان صدا و سیما و زیر مجموعه‌های آن، یعنی واگذاری سرنوشت یکی از پر تماشاگرترین رسانه‌های نمایشی به رقیبی که طی سالهای گذشته ثابت کرده  نمی‌تواند تماشاگرانش راجذب کند. کاهش شدید مخاطبان تلویزیون ملی کشورمان در دهه‌های گذشته شاهدی بر این مدعا ست.

البته اگر هدف، از بین بردن شبکه بالنده‌ی نمایش خانگی و کوچ دادن تماشاگران ایرانی به سمت شبکه های ماهواره‌ای فارسی زبان باشد، در این صورت این واگذاری، چنین ثمره‌ی تلخی خواهد داشت.

تلویزیونی که  با صرف هزینه هزاران میلیارد تومان نتوانسته  به ساخت برنامه های در شان مردم عزیز کشورمان اقدام کند، چگونه میتواند با سرمایه بخش خصوصی برخوردی منصفانه و از سر آگاهی داشته باشد.

اتحادیه تهیه کنندگان دخالت تلویزیون را در صدور مجوز به سامانه‌های V.O.D و محصولات شبکه نمایش خانگی، قانونی نمی داند و از وزیر محترم  فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهد ازشاکله این وزارتخانه همچنان دفاع کند و مطمئن باشد که سینمای ایران حامی این اقدامات خواهد بود.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است