اجرای تئاتر در این شرایط کار جهادی است/ بازگشت خفاش شب به تهران! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷
کهبد تاراج در گفتگو با صبا:

اجرای تئاتر در این شرایط کار جهادی است/ بازگشت خفاش شب به تهران!

کارگردان نمایش «غلامرضا لبخندی» که از 6 مهر روی صحنه می رود، از مسئولان خواست توجه بیشتری به تئاتر داشته باشند.

کهبد تاراج نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره اجرای نمایش «غلامرضا لبخندی» پس از بازگشایی اخیر سالن های تئاتر در تماشاخانه ایرانشهر گفت: این نمایشنامه در سال ۹۵ نوشته شد و تصمیمم بر آن بود که سال بعد آن را روی صحنه ببرم که بنابه دلایلی آن را در فروردین و اردیبهشت ماه سال ۹۸ اجرا کردم. بعد از این کار، نمایشنامه «چند سال پیش» را شروع کردم و حتی با گروهم به مدت دو ماه روی این پروژه کار و تمرین کردیم که متاسفانه این پروژه متوقف شد.

این کارگردان خاطرنشان کرد: این مساله باعث شد نمایش «غلامرضا لبخندی» مجدد بازتولید شد و قرار است از ۶ مهر تا ۱۴ آبان ماه در سالن استاد سمندریان به نمایش درآید.

تاراج درباره شروع تمرین‌های گروه خود برای این اجرای این نمایشنامه توضیح داد: ما تمرین‌های خود را از ۲۹ شهریور از سر گرفته‌ایم چون در طول این مدتی که سالن‌های تئاتر تعطیل بود تمرین نداشتیم و امیدوارم بتوانیم ظرف این مدت کوتاه به آمادگی کامل برسیم.

این سینماگر افزود: در این فضای تاریک تئاتر و هنر، استقبال خوبی در اجرای قبلی از این کار صورت گرفت و توانسته بود مخاطبان فراوانی را جذب کند و امید داریم با از سرگیری اجرا، باز هم شاهد استقبال مخاطب باشیم.

کارگردان نمایشنامه «لطفاً مزاحم نشوید» عنوان کرد: این کار مشقت‌های مختص به خود را دارد که کرونا این سختی‌ها را دوچندان کرد و باتوجه به تعطیلی تماشاخانه‌ها و شرایط کرونایی در کشور من ۶ ماه است که به شدت درگیر این پروژه هستم.

او درباره نگرانی خود از اجرای این نمایشنامه گفت: با وجود اینکه تمامی اعضای گروه دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند من همچنان نگران این هستم که خدای ناخواسته اعضای گروه به کرونا مبتلا شوند. به عقیده من اجرای تئاتر در این شرایط یک کار جهادی است زیرا با تمام احترامی که برای همکارانم قائل هستم خیلی از آنها فعلا در این شرایط به هیچ عنوان کار نمی‌کنند و اعتقادی به تئاتر در دوران کرونا ندارند.

نویسینده «کافه زهرماری» از عملکرد دوگانه سالن‌های خصوصی و سالن ‌های دولتی انتقاد کرد و گفت: چرا وقتی اعلام شد که تمامی فعالیت‌های هنری از جمله تئاتر تا اطلاع ثانوی تعطیل است سالن‌های خصوصی به فعالیت‌های خود ادامه دادند و اجرا می‌رفتند! این دوگانگی باعث ایجاد تفرقه بین هنرمندان خواهد شد که دود آن فقط به چشم تئاتر این کشور می‌رود.

این نویسنده تئاتر از مسئولان جدید دولتی درخواست کرد تا به هنر و هنرمندان توجه بیشتری داشته باشند زیرا در این دوران آینده روشنی را برای تئاتر و هنر نمی‌توان دید. به گفته وی، ضربه ای که تئاتر از کرونا خورد تا یک دهه جبران نخواهد شد چراکه تماشاخانه‌های ما تا سه سال آینده نمی‌توانند تقاضای جدید بگیرند چون ظرفیت‌های آنها تکمیل شده است و اگر هنرمندی بخواهد الان تئاتر دولتی کار کند باید سه سال منتظر بماند و این انتظار باعث لطمات روحی فراوان به هنرمند می شود.

این کارگردان در پایان از جدیدترین کارهای خود خبر داد و گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن دو نمایشنامه با عنوان‌های «یتیمچه» و «لندهور» برای بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر هستم که فکر کنم تا آخر سال به اجرا روند.

در این نمایش تینو صالحی، بهروز پناهنده، گیلدا حمیدی، لبخند بدیعی، مجید رحمتی، نجلا نظریان، غزاله جزایری، دلسا کریم‌زاده، مسعود انتظاری، شادی ضیایی، رضا بهرامی به ایفای نقش می‌پردازند.

٢٢ سال پیش غلامرضا خوشرو معروف به خفاش شب شروع به قتل های زنجیره ای می‌کند…

رضاباقری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است