روزنامه‌های مخزن دوم نشریات کتابخانه ملی ساماندهی شد

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، رویا امین الرعایا رییس گروه پیایندهای اداره کل اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در تشریح گزارش ساماندهی مخزن دو پیایندها گفت: پس از تحویل و نصب و ضدعفونی قفسه‌های مخزن، ساماندهی منابع این مخزن در دستور کار قرار گرفت و انجام این امور از هفته نخست مرداد ماه آغاز و 10 شهریورماه به پایان رسید.
رییس گروه پیایندهای اداره کل اطلاع‌رسانی افزود: بیش از 20 هزار نسخه روزنامه در قفسه‌های موجود در مخزن دودپو شده بود و به منظور انجام صحیح و تسریع در روند چیدمان، تصمیم براین شد تا تمام قفسه های مخزن، تخلیه و پس از بررسی، مجددا در جای خود براساس اصول استاندارد چیده شود.
امین الرعایا عنوان کرد: مرحله بعد قفسه خوانی و رف خوانی سیستمی و نصب راهنمای قفسه‌ها بود که از طرف کارشناسان گروه نشریات انجام شد.
او در پایان خاطرنشان کرد: ساماندهی مخزن دوم نشریات مزایای بسیاری دارد به این ترتیب که از صدمه احتمالی که به مرور زمان به منابع فشرده و دپو وارد می‌شد، جلوگیری می شود. منابع آسیب دیده مجزا و ترمیم می شود، امکان نظافت منابع و فضای مخزن فراهم و در نهایت فضا برای منابع جدید ایجاد می شود. نکته قابل توجه این است که امکان بازیابی و امانت منابع، سریع و آسان شده  و مخزن در وضعیت استاندارد قرار گرفته است.
انتهای پیام/