«آنارشی» به امید اکران/ کج‌سلیقه‌گی دلیل ۵ سال تاخیر در دادن مجوز بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۷
مهران عرفی به صبا گفت:

«آنارشی» به امید اکران/ کج‌سلیقه‌گی دلیل ۵ سال تاخیر در دادن مجوز بود

کارگردان فیلم «آنارشی» دلیل پنج سال تاخیر در صدور مجوز پروانه نمایش فیلمش را کج سلیقه‌گی مسئولان دانست.

مهران عرفی کارگردان و بازیگر تئاتر که پس از گذشت پنج سال از ساخت فیلم «آنارشی» آن را در یک اکران خصوصی به نمایش درآورد و همچنان در انتظار اکران عمومی فیلمش است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره ساخت این فیلم گفت: این کار اولین فیلم بلند من بود که تولید آن در دی ماه سال ۹۵ به اتمام رسید و سرانجام توانستیم مجوزهای لازم را برای اکران آن دریافت کنیم، ولی کماکان مشخص نیست که این فیلم در سینماهای هنر و تجربه یا پلتفرم‌های پخش فیلم به نمایش درآید.

او تاکید کرد: من هم مثل هر کارگردان دیگری تمایل دارم کارم روی پرده سینما به نمایش در آید ولی تصمیم اکران با تهیه کننده این کار شهاب حسینی است.

عرفی درباره نحوه ساخت این فیلم خاطرنشان کرد: نزدیک به یک سال نگارش این فیلم از زمان ایده پردازی تا اجرا زمان برد و از آنجایی که این فیلم به طور کاملا مستقل ساخته شد، ما مجبور بودیم با حداقل‌ترین هزینه‌ها کار را پیش ببریم و به همین منظور زمان کمتری را به فیلمبرداری اختصاص دادیم و در نهایت ظرف بیست و دو روز کار را به اتمام رساندیم.

این سینماگر جوان در ادامه از شرایطی که در آن کار فیلمبرداری را آغاز کرده بود، گفت: ما در شرایط عجیب و غریبی فیلمبرداری این کار را کلید زدیم به عنوان مثال با شروع این کار ساختمان پلاسکو فروریخت، پهپادی در آسمان تهران شکار شد و یکی از سیاست‌مداران فوت کرد که همه این عوامل بر روند کاری ما تاثیر داشت ولی به هر حال ما این پروژه را ظرف مدت کوتاهی به سرانجام رساندیم.

عرفی در پاسخ به این که چرا این فیلم پس از گذشت پنج سال تازه مجوز پخش گرفته است، توضیح داد: من خودم هم هنوز علت مجوز ندادن به این کار را نمی دانم، اما فکر می‌کنم این فیلم به علت کج سلیقگی مسئولان در این سال‌ها موفق به کسب مجوزهای لازم نشده بود. ما مجوز گرفتن این کار را مدیون حمایت‌های شهاب حسینی هستیم زیرا همانطور که اشاره کردم ما این فیلم را به صورت مستقل ساخته بودیم که بعدا حسینی تهیه‌کنندگی این پروژه را بر عهده گرفت.

این کارگردان در پایان خبر داد: در حال حاضر مشغول نوشتن فیلمنامه‌ جدیدی با محمد بای هستم که هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده‌ایم.

عوامل فیلم «آنارشی» عبارتند از مدیر فیلم‌برداری: عزت عزیزی، مدیر صدابرداری: بهروز معاونیان، آهنگساز: اشکان اصغرزاده، تدوین: کاوه عزیزی، چهره پردازی و طراح لباس: نشاط رحمتی، طراح صحنه: امیر اکبرزاده.


در این فیلم مهران عرفی، لاله مرزبان، میلاد فرج‌زاده، رضا درویش، روزبه اختری، طناز عباسی، صفا کوشا و میترا خواجه ئیان ایفای نقش کرده‌اند.

رضا باقری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است