تغییر جهان ذهنی «رهی» با یک حادثه/ تلاش کردم در مسیر تکرار قرار نگیرم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۹
بازیگر «در کنار پروانه‌ها» در گفتگو با صبا:

تغییر جهان ذهنی «رهی» با یک حادثه/ تلاش کردم در مسیر تکرار قرار نگیرم

سامرند معروفی بازیگر نقش «رهی» در سریال «در کنار پروانه‌ها» درباره شخصیت این کاراکتر و بازی در این سریال توضیح داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، سریال «در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی بهروز مفید این شب‌ها آنتن شبکه دو سیما را در اختیار دارد و روایت‌گر قصه‌ای درام و اجتماعی است. «رهی» کاراکتر اصلی این قصه که سامرند معروفی ایفای این نقش را بر عهده دارد در عبور از حوادث زندگی و در کشمکش با جهان اطراف خود مخاطب را با سریال همراه می‌کند.

سامرند معروفی یا «رهی» داستان «در کنار پروانه‌ها» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره این شخصیت و ویژگی‌های فردی آن گفت: در این سریال رهی برادری است که تلاش می‌کند به هر قیمتی خواهرش را از زندان نجات دهد. او در این مسیر با اتفاقات زیادی رو به رو می‌شود و درنهایت یک تصادف و در پی آن یک سفر ناخواسته و پرحادثه این شخصیت، زندگی ای که دارد و جهان ذهنی‌اش را تغییر می‌دهد. به نظر من، این سفر باعث می‌شود تا رهی به درک و فهم جدیدی از زندگی دست پیدا کند.

علت دگرگونی کاراکتر «رهی» در زندگی روستایی

این بازیگر درباره علت پذیرفتن این نقش توضیح داد: در ابتدا بازی در این سریال به عنوان نقش رهی از سوی دفتر بهروز مفید تهیه‌کننده کار پیشنهاد شد، پس از خواندن فیلمنامه و آشنایی با این کاراکتر به شدت مجذوب خاص و متفاوت بودن این شخصیت شدم. از مشکلاتی که در طول قصه برای این کاراکتر اتفاق می‌افتد، گرفته تا مواجهه او با این مسایل، همه و همه فاکتورهایی بودند که باعث شد این نقش را بپذیرم.

«در کنار پروانه‌ها» پس از چالش‌هایی که برای کاراکتر اصلی قصه رخ می‌دهد، از فضای شهری دور می‌شود و به لوکیشن‌های روستایی شمال کشور می‌رسد که معروفی درباره این اتفاق و حضور رهی در یک فضای روستایی بیان کرد: این موضوع که محیط و طبیعت اطراف انسان‌ها قادر است بر شخصیت آن‌ها اثرگذار باشد، بحثی غیرقابل انکار است اما رهی زمانی با دگرگونی‌هایی در تفکراتش رو به رو می‌شود که افراد اطراف او و اتفاقاتی را که برای آن‌ها رخ می‌دهد می‌بیند. مواجهه با اتفاقاتی که برای هریک از این افراد رخ داده و مشکلات فعلی و نوع زندگی آن‌ها باعث می‌شود تا روح غبار گرفته رهی جلا پیدا کند و البته خاله گیسو با هنرنمایی پروانه معصومی، مادرانه سکان هدایت این کشتی را در دست دارد.

چالش‌های خلق کاراکتر «رهی»

بازیگر سریال «در کنار پروانه‌ها» درباره چالش‌هایی که برای بازی در این مجموعه با آن‌ها رو به رو بوده است، عنوان کرد: سریالی که پیش از این اثر در آن حضور داشتم سریال «بیگانه‌ای با من است» بود و از چالش‌های جدی من در شکل دهی به شخصیت رهی این بود که کاراکتری متفاوت با نقش سعید در سریال قبلی خود خلق کنم چراکه رهی قابلیت این را داشت که شبیه به شخصیتی که قبلا بازی کردم، شود. تلاش برای جان دادن به کاراکتری متفاوت و ورود نکردن به بحث تکرار کار بسیار سختی بود.

به گفته معروفی، چالش دیگری که در این سریال پیش روی او قرار داشت، کاهش وزن ۸ کیلویی وی تنها در ۲۰ روز است.

این بازیگر درباره حرف و مفهومی که این سریال می‌خواهد به مخاطب خود ارایه دهد، گفت: «در کنار پروانه‌ها» یک درام خانوادگی اجتماعی در فضای مسایل اخلاقی و انسانی است. در این مجموعه عشق به خانواده، مهربانی و بخشش اشاره می‌شود و با روایتی که در قصه شاهد آن هستیم مخاطبان را به پرهیز از مفهوم‌هایی مانند دروغ و زیاده‌خواهی هدایت می‌کند.

کاش زمان بیشتری داشتیم…

او درباره سختی‌های فیلمبرداری سریال در روزهایی که همچنان بیماری کرونا خطرات خود را به دنبال دارد، بیان کرد: متاسفانه مانند همه مشاغل پرخطر دیگر، ما نیز با بیماری کرونا مواجه بودیم. در بعضی قسمت‌های سریال ناچار به کار در لوکیشن‌هایی با فضای محدود بودیم و با اینکه گروه تولید تمهیداتی را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته بود اما باز هم بازیگران به دلیل گریم و مدام مقابل دوربین بودنشان همچنان نمی‌توانستند از ماسک استفاده کنند و درنهایت متاسفانه تعدادی از بازیگران و عوامل سریال به این بیماری مبتلا شدند. همین مساله نیز باعث شد مشکلات زیادی در پروسه ضبط سریال رخ دهد.

معروفی در پایان عنوان کرد: ای کاش کمی زمان بیشتر برای فیلمبرداری در اختیار داشتیم و می‌توانستیم اثری با کیفیتی بهتر برای مردم تولید کنیم.

«درکنار پروانه‌ها» تنها سریال مناسبتی تلویزیون برای ماه محرم امسال بود و با وجود اینکه در خبرهای ابتدایی این مجموعه تهیه‌کننده از پخش آن در ماه صفر اطلاع داده بود اما مدیران شبکه و سیمافیلم تصمیم به رساندن پخش این سریال در ماه محرم گرفتند و همین موضوع باعث شد تا گروه سریال فیلمبرداری خود را به صورت فشرده‌تری پیش ببرد و حتی مسیر تهران تا شمال را دو بار سفر کند.

درنهایت نیز سریال پخش خود را از ۶ شهریور آغاز کرد و به صورت هم‌زمان فیلمبرداری آن نیز در شمال کشور و تا هفته آینده ادامه دارد. تا این لحظه نیز ۱۸ قسمت از این مجموعه روانه آنتن شبکه دو سیما شده است.

در این مجموعه، بازیگرانی چون پروانه معصومی، برزو ارجمند، محمود جعفری، شهین تسلیمی، مهران رجبی، خسرو شهراز، کاوه سماک‌باشی، مجید پتکی، وحید رحیمیان، الناز اسماعیلی، محمدعلی صادق‌حسنی، دانیال محمودنیا، فرناز زوفا، علی مجلسی، مهرداد بخشی، بیتا سحرخیز، نگار عابدی، نسرین بابایی و سامرند معروفی بازی می‌کنند.

عواملی که در ساخت این سریال همکاری دارند، عبارتند از تهیه‌کننده: بهروز مفید، کارگردان: داریوش یاری، سرپرست نویسندگان: امیرمحمد عبدی، نویسندگان: علی حمیدنژاد، سید حسن حسینی، سعید عبدی، دستیار یک کارگردان: رضا لشکری، مدیر برنامه‌ریزی: پوریا کریمی، مدیر فیلمبرداری: حسین ناظریان، مدیر صدابرداری: محمدرضا مرتضایی، مدیر تولید: حسین باقریان، مدیر تدارکات: مسعود مهدوی، منشی صحنه: ایلار تقوی، عکاس: فرزاد اسدیان، مدیر امورمالی: فریبا قشلاقی، طراح چهره پردازی: آرمین اسماعیلی، طراح صحنه: سعید آهنگرانی، طراح لباس: سعید اهنگرانی، آرتا علوی، دستیاران تولید: ایمان پناهی راد، امین سبحانی‌نیا، محمدرضا موحدی، دستیار یک تصویر: سامان فطرت، دستیار صدا: عرفان قوامی، مجریان گریم: پریسا نیک‌خصلت، بهنام نوروزی، مریم هارونی،‌ مدیر صحنه: علی مرتضوی، دستیاران تدارکات: هادی رمضان نظری، رامین جنگی، روابط عمومی: سپیده کامرانی‌فر.

«در کنار پروانه‌ها» در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تهیه شده است.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است