زیست خوانی به روش رتبه های برتر | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۸

زیست خوانی به روش رتبه های برتر

در این مقاله به روش مطالعه زیست کنکور به صورت درست و اصولی پرداخته‌ایم تا دانش آموزان رشته تجربی با آموختن و به کارگیری آن ها گامی محکم در مسیر موفقیت خود بگذارند.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، اگر نگاهی به نتایج افراد در آزمون سراسری بیندازیم ، عموما داوطلبانی که مطالعه ی دروس را با روش های خاص و اصولی و تاثیر گذار پیش گرفته بودند ، نتایج بهتری را نیز کسب نموده اند .

دانش آموزانی که به تازگی وارد کلاس دوازدهم می شوند و برای اولین بار جو آزمون سراسری را تجربه میکنند ، مدتی زمان می برد که متوجه بشوند شیوه ی مطالعه ای که باید برای موفقیت در آزمون سراسری پیش بگیرند ، با سال های قبل که دانش آموز تنها برای پاس کردن امتحانات تشریحی مطالعه میکرد ، تفاوت های بسیاری دارد . مطالعه برای آزمون سراسری باید به گونه ای باشد که مطالب ، که البته حجم بسیار زیادی هم دارند ، در ذهن دانش آموز ماندگار تر باشد و دانش آموز بتواند به سوالات مفهومی دروس پاسخ درست بدهد . این مطلب دانش آموز را موظف میکند که روش های مطالعه درست و اصولی که بر پایه حقایق علمی مطرح میشوند را آموخته و آن ها را در مراحل مطالعه خود به کار گیرد .

 

درس زیست شناسی ، به طبع مهم ترین و کلیدی ترین درس برای داوطلبین آزمون سراسری تجربی محسوب میشود ، درسی که در کنکور ضریب ۱۲ را به خود اختصاص داده و سرشار از مطالب حفظی و مفهومی است که دانش آموز باید بتواند در طول تنها ۳۶ دقیقه سوالات آزمون سراسری را تجزیه و تحلیل و پاسخ بدهد . از این رو به دلیل اهمیت بسیار بالای این درس قصد داریم در این مقاله به روش مطالعه زیست کنکور به صورت درست و اصولی بپردازیم تا دانش آموزان رشته تجربی با آموختن و به کارگیری آن ها  گامی محکم در مسیر موفقیت خود بگذارند.

تفاوت روش مطالعه زیست کنکور میان حرفه ای ها و معمولی ها

اصولا وقتی با یک دانش آموز رتبه برتر تجربی برخورد می کنیم ، راجع به روش مطالعه  زیست کنکور از او سوال میکنیم ، زیرا معمولا کسانی که در رشته ی تجربی به رتبه های برتر دست پیدا میکنند ، روش مطالعه زیست کنکور خود را به صورت اصولی و بر پایه تحقیقات علمی انتخاب کرده و به کار گرفته اند . از این رو دانش آموزی که روش مطالعه زیست کنکور کلیشه ای به کار گرفته باشد ، احتمال موفقیت در کار او به طبع از دانش آموزی که روش مطالعه زیست کنکورخود را آگاهانه انتخاب کرده است ، کم تر است .

برای مثال دانش آموزی که روش مطالعه زیست کنکور خود را بر پایه سال های تحصیلی قبل خود انتخاب کرده است ، کتاب را به گونه ای می خواند که تنها می توان به سوالات تشریحی پاسخ بدهد ، این دانش آموز وقتی برای اولین بار به سراغ تست زدن می رود زمان را هم در نظر میگیرد و این باعث میشود نه تنها نتواند زمان را مدیریت کند بلکه به دلیل انتخاب روش مطالعه زیست کنکور اشتباه ، نتواند به سوالات تستی پاسخ بدهد ، در نتیجه اعتماد به نفس دانش آموز پایین آمده و به اصطلاح دانش آموز دلسرد می شود . این انتخاب روش مطالعه زیست کنکور اشتباه ، موجب بروز نتایج ناگواری می شود که از جمله ی آن ها میتوان به خاموش شدن علاقه و اشتیاق درس خواندن در دانش آموز اشاره کرد . پس دانش آموز باید بتواند به گونه ای روش مطالعه زیست کنکور خود را پیش بگیرد که به هیچ یک از این نتایج جبران ناپذیر گرفتار نشود.

 

روش مطالعه زیست کنکور

پیش تر به تفضیل درباره انتخاب روش مطالعه زیست کنکور صحبت کردیم.

حال به این بپردازیم که اگر یک دانش آموز می خواهد روش مطالعه زیست کنکور درست و قابل اطمینانی را به کار ببرد باید چه مواردی را رعایت کند . ما فرمولی را با شما به اشتراک میگذاریم که اگر به درستی رعایت شود ، دانش آموز می تواند به راحتی و البته با تمرین فراوان به درصد بالای ۷۰ در درس زیست شناسی دست پیدا کند .

در این روش مطالعه زیست کنکور دانش آموز ابتدا کاملا بر روی کتاب درسی تسلط پیدا میکند . بسیاری از دانش آموزان گمان می برند که زمان گذاشتن بر روی کتاب درسی ، اتلاف وقت است ولی سوالات کنکور های سراسری سال های قبل نشان از اهمیت تسلط بر روی کتاب درسی می دهند به طوری که حتی سوالاتی از کتاب درسی بدون تغییر داده های سوال در آزمون سراسری مطرح شده است .

مرحله ی بعدی روش مطالعه زیست کنکور اصولی ، مطالعه ی جزوه ی دبیر یا درسنامه ی کتاب کمک درسی و به تسلط رسیدن بر روی آن ها می باشد .

پس از تسلط بر روی کتاب درسی و جزوه، در این روش مطالعه زیست کنکور، نوبت به پاسخ گویی به تست های آن درس به شیوه آموزشی می رسد ، یعنی دانش آموز باید بدون در نظر گرفتن زمان به سوالات پاسخ بدهد و تنها بر تسلط بر روی مطالب از طریق تست زدن تمرکز کند .

پس از اینکه دانش آموز به ۲۰۰ الی ۳۰۰ تست در هر درس زیست شناسی به شیوه آموزشی پاسخ داد ، نوبت به تست زنی به شیوه زماندار در این روش مطالعه زیست کنکور می رسد ، یعنی دانش آموز علاوه بر تجزیه و تحلیل تست باید به مدت زمانی که برای هر تست اختصاص می دهد نیز توجه کند .

پس از پایان این مراحل در روش مطالعه زیست کنکور نوبت به خلاصه نویسی نکات و قسمت های مهم و پرکاربرد فصل می رسد .

این خلاصه نوشته ها در مراحل جمع بندی دانش آموز بسیار پر کاربرد و مفید خواهد بود و نیاز است که دانش آموز دقت و توجه بسیاری را صرف این مورد بکند تا بتواند بعد ها هم از خلاصه نوشته هایش استفاده های مفیدی داشته باشد .

اگر دانش آموز کنکوری رشته تجربی بتواند روش مطالعه زیست کنکوری را که در این مطلب ارائه شد را برای تمامی فصول درس زیست شناسی به کار ببرد ، به صورت تضمینی به درصد بالای ۷۰ در این درس دست خواهد یافت .

یار کمکی رتبه برتر ها

اگر روش مطالعه زیست کنکور به شیوه درست و اصولی را که پیش تر ذکر شد ، دوباره مرور کنیم به این نتیجه می رسیم که اهمیت وجود کتاب تست کنکور در این مقوله غیر قابل چشم پوشی است .

اگر نگاهی به وسایل همراه دانش آموزانی که بعد ها نتایج قابل قبولی در کنکور کسب می کنند ، بیندازیم ،  حتما چند فقره کتاب کمک درسی پیدا میکنیم که وجود آن ها مانند چاشنی برای هر غذا برای دانش آموز کنکوری واجب است .

دانش آموزانی که مشغول تحصیل در رشته ی تجربی هستند و یا می خواهند در آزمون سراسری رشته تجربی شرکت کنند ، موظف به انتخاب بهترین کتاب زیست کنکور برای اجرای بهترین روش مطالعه زیست کنکور هستند و باید با استفاده از فیلتر هایی که مشخص می کند یک کتاب تست خوب چه کتابی است ، بهترین کتاب ها را انتخاب کنند تا مهم ترین یار کمکی برای رسیدن به موفقیت را در دست بگیرند .

خرید کتاب کنکور با تخفیف

خرید کتاب کنکور یکی از اولین و مهمترین مراحل موفقیت در کنکور است. بسیاری از دانش آموزان توجه کافی به خرید کتاب های کنکور و کتاب های درسی آنها ندارند. مهمترین مشکل در خرید کتاب کنکور ، اشتباه در انتخاب کتاب با سطح علمی مناسب است. در کتابسرای دورخیز ، همه کتابها دارای درجه بندی علمی هستند ، بنابراین انتخاب کتابها کمتر مستعد خطا خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی های کتابسرای دورخیز این است که خرید کتاب های درسی را می توان با تحلیل و بررسی دقیق انجام داد. زیرا کتابهای موجود تست به طور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل شده اند.

مسئله مهم دیگر در خرید کتاب کنکور هزینه آن است. کتابسرای دورخیز کتابهای خود را با بالاترین تخفیف و ارسال رایگان به سراسر کشور ارائه می دهد. در واقع خرید کتاب کنکور با تخفیف یکی از مهمترین دغدغه های دانش آموزان است که دورخیز پاسخ مناسبی به آن داده است.

کتابسرای دورخیز با در نظر گرفتن نیاز روز افزون دانش آموزان به خرید کتاب کنکور ، اقدام به ارائه ی بستری مناسب دانش آموزان برای خرید کتاب کنکور با تخفیف نموده است ، دانش آموزان میتوانند بدون اتلاف وقت  و انرژی و تنها با چند کلیک ساده و به صورت آنلاین کتاب های تست مورد نیاز خود را با تخفیفاتی ویژه خریداری نمایند تا یک قدم به نتایج دلخواه خود در آزمون سراسری نزدیک تر شوند .

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است