بازی رومیزی «تتابرد» به دست بچه‌های بالای ۶ سال رسید

به گزارش صبا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بازی رومیزی «تتابرد» که به تازگی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دست مخاطبان بالای ۶ سال رسیده است، امکان ساخت و طراحی بازی و تعیین استراتژی‌های آن را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

بر این اساس عبارت «تتا» مخفف تقلید، ترکیب و ابداع روش جدیدی در آموزش و نوع جدیدی از بازی‌های فکری است. در این نوع بازی چهارچوب‌ها و کلیشه‌های مرسوم به حداقل رسیده و مخاطب قادر به تغییر بخش‌های مختلف بازی است. او می‌تواند ساختار زمین بازی و چینش مهره‌ها را خود تعیین کند و در واقع در نقش یک طراح بازی ظاهر شود.

با این نگاه این شیوه از طراحی باعث شده است که بیش از ۷۰ بازی فکری در دسترس او قرار بگیرد بنابراین با توجه به طراحی اصلی این بازی برای آموزش، می‌توان گفت ریاضیات، تمرکز، جمله‌سازی، سرعت عمل و… از جمله موضوع‌هایی است که مخاطب آن‌ها را آموزش خواهد دید و هوش‌های ریاضی و منطقی او به چالش کشیده خواهد شد.

این بازی که از سوی مهدی پورمطلب طراحی شده است شامل ۳۶ مکعب برای ساخت صفحه بازی، ۱۲ دیواره برای ساخت فضای اطراف بازی، ۳۶ مهره قرمز و آبی برای انجام بازی و لیبل‌های متفاوت برای ساخت پازل و یا دادن هویت به بازی است.

این بازی از آثار برگزیده سومین رویداد ملی ایده آزاد است که با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری شرکت بازی آل به مرحله تولید رسیده است.
علاقه‌مندان می‌توانند این بازی را که در ۳هزار نسخه منتشر شده است با قیمت ۲۰۰ هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فروشگاه‌های محصولات فرهنگی‌ و سایت فروش کانون به نشانی shop.kpf.ir خریداری کنند.

انتهای پیام/