جزئیات ۶ سریال جدید که تا تابستان ۱۴۰۱ از شبکه دو روانه آنتن می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۹

جزئیات ۶ سریال جدید که تا تابستان ۱۴۰۱ از شبکه دو روانه آنتن می‌شود

بهرنگ ملک‌محمدی اعلام کرد گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در مجموع تا تابستان 1401 تولید شش سریال جدید را در قالب 185 قسمت در دست تولید دارد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه دو، بهرنگ ملک‌محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو اعلام کرد تا تابستان ۱۴۰۱ تولید شش سریال جدید در قالب ۱۸۵ قسمت (به جز نگارش سریال‌های جدید) در دستور کار این شبکه قرار دارد.

ملک‌محمدی با اعلام این خبر گفت: هر چند در یکی، دو پروژه به دلیل درگیری عوامل با کووید ۱۹ دچار توقف موقت شدند اما در حال حاضر به جز سریالِ در حال پخش «در کنار پروانه‌ها»، چهار سریال در حال تصویربرداری است که این تعداد سریال در مجموع ۱۴۰ قسمت را شامل می‌شوند . در کنار این مجموعه‌ها، ۱۵ قسمت سریال نوروزی و ۳۰ قسمت سریال رمضانی را می‌توان اضافه کرد که ۱۸۵ قسمت تا تابستان ۱۴۰۱، تدارک ویژه گروه فیلم و سریال برای علاقه‌مندان به فیلم و سریال خواهد بود.

او در توضیح سریال‌های در حال تصویربرداری این شبکه بیان کرد: «نوار زرد ۲» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی سروش محمدزاده در ۳۰ قسمت، «از سرنوشت ۴» به تهیه‌کنندگی علی اکبر تحویلیان و کارگردانی محمدرضا خردمندان در ۵۰ قسمت، «شب بیدار» به تهیه‌کنندگی علی مهام و کارگردانی رضا ابوفاضلی در ۳۰ قسمت و «تب و تاب» به تهیه‌کنندگی مهدی شفیعی و کارگردانی داریوش مختاری در ۳۰ قسمت از جمله سریال‌های در حال تصویربرداری این شبکه است.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو در ادامه درباره زمان پخش این سریال‌ها عنوان کرد: پیش‌بینی شده «نوار زرد ۲» آذرماه به پخش برسد، «از سرنوشت ۴» با ۵۰ قسمت زمستان، «شب بیدار» و «تب و تاب» هم مقرر است بعد از رمضان ۱۴۰۱ در جدول پخش سریال‌های این شبکه قرار یگیرند. برای نوروز و رمضان ۱۴۰۱ نیز دو سریال را در نظر گرفته‌ایم که به زودی مشخصات کامل آن‌ها اعلام خواهد شد.

آثار درحال  نگارش

‌ملک‌محمدی افزود: در حوزه نگارش محمدمهدی عسگرپور نیز در حال نگارش یک اثر جدید به نام «برای او» است که در گروه فیلم و سریال شبکه دو تولید خواهد شد و به محض فراغت او از پروژه‌هایی که در دست دارد، تولید این سریال را نیز آغاز می‌کنیم. همچنین سامان سالور نیز نگارش یک اثر دیگر را پیش می‌برد.

وی از نگارش سریال «بچه مهندس ۵» خبر داد و گفت: این سریال به عنوان یکی از پروژه‌های مطرح و شاخص شبکه دو نیز در حال نگارش است که با تهیه‌کنندگی سعید سعدی و کارگردانی علی غفاری سال آینده به تولید خواهد رسید. «مهیار عیار» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید نیز یک پروژه تاریخی است که در دوره صفویه می‌گذرد و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا به تولید نزدیک شود.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو درباره مضمون سریال‌های درحال تولید بیان کرد: خانواده محور بودن سریال‌ها، در نظر داشتن معرفی سبک زندگی صحیح اسلامی- ایرانی، پرداختن به مسایل خانواده‌ها و جوانان و … از جمله ویژگی‌های دیگر این سریال‌ها است. هر شبکه‌ای به صورت استاندارد نیاز دارد ۸ تا ۹ سریال جدید در سال تولید کند که شبکه دو نیز در این مسیر این تعداد تولید را تا کنون برنامه‌ریزی کرده است.

به‌کارگیری افراد جوان در تولیدات شبکه

وی افزود: گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در کنار به کارگیری هنرمندان پیشکسوت، روی ظرفیت جوان تلویزیون در حال سرمایه‌گذاری است. در این راستا رضا ابوفاضلی و داریوش مختاری از جمله کارگردان‌هایی هستند که هر چند در زمینه کارگردانی فیلم‌های تلویزیونی و نویسندگی دارای تجارب ارزشمندی هستند اما به طور مشخص کارگردانیِ اولین سریال‌شان را در شبکه دو سیما تجربه می‌کنند.

ملک‌محمدی ادامه داد: بانیپال شومون، سامرند معروفی و … نیز از جمله بازیگران جوانی هستند که با توجه به تجربه‌ای که در آثار مختلف تصویری کسب کرده‌اند، به عنوان شخصیت اصلی سریال‌های «نوار زرد ۲» و «در کنار پروانه‌ها» با پروژه‌‌ها همکاری می‌کنند. در سریال‌های نوروز و رمضان شبکه هم به کارگیری ظرفیت‌های جوان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم اعتماد بیشتر به نیروی جوان عنوان کرد: این عوامل و بازیگران سال‌ها تجربه در کارنامه کاری خود دارند اما باید در نقطه‌ای مورد اعتماد بیشتر قرار گیرند. تولید سریال‌های مختلف در شبکه نمایش خانگی باعث به کارگیری بسیاری از عوامل شده و اینجاست که تلویزیون باید زایش پیوسته نیروهای کارآمد خود را داشته و به سرمایه‌گذاری بر نیروهای جوان تمرکز ویژه‌ای داشته باشد.

تلویزیون باید سکوی پرش استعدادهای جدید باشد

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو تاکید کرد: همه چهره‌های مهم سینما و تلویزیون یک نقطه ورود به آثار مهم تصویری داشته‌اند. قطعا در پروژه‌‌ای به آن ها اطمینان شده و این افراد تبدیل به سرمایه‌های تلویزیون شده‌اند. سینما، نمایش خانگی و تلویزیون سه بازار مهم برای به کارگیری نیروهای کاربلد است. اما نکته قابل توجه این است که یکی از آورده‌های مهم تلویزیون کادرسازی به مفهوم وارد کردن عوامل جوان است، همان‌طور که بسیاری از چهره‌های معروف سینما و نمایش خانگی نیز سکوی پرش‌شان تلویزیون بوده است.

وی تصریح کرد: بنابراین تلویزیون نباید از این وظیفه ذاتی خود یعنی پرورش نیروهای جوان غافل شود و هر ساله به صورت مستمر به کشف و معرفی این استعدادها بپردازد. شبکه‌های مختلف هم این رویکرد را دارند و در شبکه دو به طور مشخص این اتفاق پیگیری می‌شود.

ملک‌محمدی در توضیح بیشتر این مساله افزود: در سریال «از سرنوشت» سه فصل قبلی را هم محمدرضا خردمندان به عنوان یک کارگردان جوان کارگردانی کرد که با استقبال ویژه مخاطب روبه رو شد. در این مجموعه دارا حیایی، کیسان دیباج، مونا کرمی، فاطیما بهارمست و سایر بازیگران جوان این سریال نیز به عنوان اولین حضور جدی خود در سریال‌های تلویزیونی به خوبی دیده شدند. فصل جدید این سریال نیز با وجود بیماری کرونا و تعطیلی های موقت پروژه، بدون کمترین تغییری روانه آنتن خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنم که فصل متفاوت و زیبایی خواهد شد.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو در پایان یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این گروه توجه به استفاده از بازیگران بومی هر استان است. اگر پروژه‌ای لوکیشنِی برای فیلمبرداری در شهرستان دارد و در استان‌های مختلف تصویربرداری می‌شود حتما از بازیگران بومی آن استان در آن سریال استفاده می‌کنیم. این مساله برای ما بسیار اهمیت دارد که از ظرفیت‌های بومی هر استان در حوزه سریال‌سازی استفاده کنیم و این اتفاق در پروژ‌ه‌های این شبکه که نمونه اخیر آن سریال «در کنار پروانه‌ها» بوده، رخ داده است.

انتهای پیام/

2 دیدگاه

  • بهترین سریال شبکه دو فقط از سرنوشت مهمه براپخشش لحظه شماری میکنم خیلییی فوق العاده وعالیه، بچه مهندس هم افتضاح‌ بودادامه داشتنش بی فایده هست متاسفم برای شبکه دو 
  • ماخانوادگی طرفدار ازسرنوشت وبچه مهندس هستیم ولی امسال داستان جوادی ضعیف وآبکی بود اگ آقای حصاری برگرده نگامیکنم ولی به شخصه خیلی منتظر ازسرنوشت۴ هستم کنجکاوم بدونم چ اتفاقی برای دوتارفیق میفته وسریالی جذاب وپرجالشه که هوشیاری نویسنده رو میرسونه خیلی ممنون بابت ساخت سریال قشنگ ازسرنوشت