گروه موسیقی بانوان «هرای» به کردستان عراق می رود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶

گروه موسیقی بانوان «هرای» به کردستان عراق می رود

جایزه «پایبندی به سنت» دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی موسیقی «ترانه های شرق»، در ازبکستان به گروه موسیقی بانوان «هرای» رسید.

نسترن ابوالحسن زاده قوچانی سرپرست گروه موسیقی بانوان «هرای» که به تازگی در دوازدهمین جشنواره بین المللی موسیقی «ترانه های شرق» که در کشور ازبکستان برگزار شد به عنوان گروه برگزیده موسیقی سنتی و مقامی (جایزه پایبندی به سنت) انتخاب شد در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: برای شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی موسیقی «ترانه های شرق» که از طریق وزارت ارشاد کشورها به گروه های موسیقی اطلاع رسانی شده بود، ۱۴۷ کشور متقاضی شدند و از هر کشور هم چند گروه اعلام آمادگی کردند حتی از ایران هم چند گروه انتخاب شدند اما به دلیل اینکه از هر کشور باید تنها یک گروه را انتخاب می کردند، گروه موسیقی بانوان «هرای» به عنوان نماینده ایران در این جشنواره انتخاب شد.

وی افزود: در نهایت ۳۳ گروه از همه کشورها انتخاب شدند و در این جشنواره حضور پیدا کردند که در روز اول و دوم رقابت ها، گروه های نسبتا ضعیف به اجرا پرداختند اما روز سوم شاهد اجراهای قوی تر بودیم و اجرای گروه ما هم در روز آخر این دوره جشنواره برگزار شد.

ابوالحسن زاده قوچانی بیان کرد: ما برای حضور در این جشنواره از ۱ تا ۱۰ شهریور ماه در کشور ازبکستان اقامت داشتیم و بعد از اجرا در روز آخر رقابت ها، در نهایت در روز اختتامیه به عنوان گروه برگزیده موسیقی سنتی و مقامی (جایزه پایبندی به سنت ها) انتخاب شدیم. البته این جشنواره جایزه مهم دیگری با عنوان جایزه «گرند» هم دارد که در این دوره به گروه موسیقی خود کشور ازبکستان تعلق گرفت.

سرپرست این گروه موسیقی در پایان گفت: گروه موسیقی بانوان «هرای»، گروهی قوچانی متشکل از ۶ بانو است که ۳ نفر از آنها از شاگردان خود من هستند و از کودکی تحت نظر خودم آموزش دیده اند و تقریبا ۸ سال است که با هم در بسیاری از جشنواره های داخلی و خارجی حضور داشته ایم و مقام کسب کرده ایم و در اواخر شهریور ماه هم برای شرکت در جشنواره دیگری عازم کردستان عراق خواهیم بود.

ریحانه علی محمدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است