آغاز سومین نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری از ۳۱ شهریور | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۸

آغاز سومین نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری از ۳۱ شهریور

سومین دوره‌ نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری با عنوان «صلح را باید از کودکی آموخت» از ۳۰ شهریور تا ۱۶ مهرماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش صبا، نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری با موضوع «صلح» در تاریخ ۳۱شهریور ۱۴۰۰ به‌شکل آنلاین در سایت انجمن تصویرگران ایران افتتاح می‌شود.

نمایشگاه که توسط انجمن تصویرگران ایران و شورای کتاب کودک برنامه‌ریزی شده است، شامل آثاری در موضوع کلی صلح در قالب «صلح با انسان»، «صلح با طبیعت»، «صلح با حیوانات» و «صلح با جهان» است.

هنرمندان دعوت‌شده در این نمایشگاه از میان تصویرگرانی انتخاب‌شده‌اند که آثار آن‌ها در فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) ۲۰۲۰ منتشرشده است. در این فهرست دوسالانه، پدیدآورندگان کتاب کودک توسط شعب ملی دفتر انتخاب شده و در کنگره دوسالانه IBBY معرفی می‌شوند. هنرمندان شرکت‌کننده در سومین دوره‌ این نمایشگاه از کشورهای ایران، نروژ، اسپانیا، شیلی، دانمارک، کره جنوبی، ایرلند، مکزیک، روسیه، آلمان، ایتالیا، فرانسه، یونان، کلمبیا، ترکیه، استونی، اتریش و لیتوانی برای این نمایشگاه دعوت‌شده‌اند.

پوستر این نمایشگاه بر اساس تصویرسازی کوتا پاکُفسکا، تصویرگر اهل جمهوری چک و برنده جایزه هانس کریستین اندرسن ۱۹۹۲، طراحی شده است.

این نمایشگاه به شکل سالانه همزمان با روز جهانی صلح (۲۱ سپتامبر) بر اساس دعوت از هنرمندان منتخب فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (سال‌های زوج) و هنرمندان منتخب نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا (سال‌های فرد) برگزار خواهد شد.

سومین دوره‌ نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری از تاریخ ۳۰شهریور تا ۱۶ مهر در سایت انجمن تصویرگران ایران برقرار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است