«اَسبَک» قصه‌ای رئال با تصاویری سوررئال دارد/ شروع فیلمبرداری از ۶ مهر | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰
محمدرضا قربانی با صبا مطرح کرد:

«اَسبَک» قصه‌ای رئال با تصاویری سوررئال دارد/ شروع فیلمبرداری از ۶ مهر

کارگردان فیلم کوتاه «اَسبَک» درباره حال و هوای این فیلم و شرایط ساخت آن توضیح داد.

محمدرضا قربانی کارگردان فیلم کوتاه «اَسبَک» که درحال حاضر مراحل پیش‌تولید را می‌گذراند و قرار است ساخت آن از ۶ مهرماه آغاز شود در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره این فیلم گفت: «اَسبَک» معادل فارسی هیپوکامپ است؛ هیپوکامپ قسمتی از مغز است که خاطرات فرد را نگهداری می‌کند.

او ادامه داد: از آنجایی که ژانر کلی قصه ما رئال و درام است اما به صورت سوررئال فیلمبرداری می‌شود یعنی حالتی که منطق‌های سوررئالی در آن به کار می‌رود، بنابراین تصاویر چندین معنا پیدا می کنند و همچنین نوع فیلمبرداری‌مان در نورپردازی سبک متفاوتی را به بیننده نشان می‌دهد. در این فیلم از لنز ماکرو ۹۰ میلی متری سونی تا لنز تله ۴۰۰ استفاده می‌شود.

قربانی درباره قصه فیلم بیان کرد: اصل قصه این فیلم درامی است که ایده آن از سوی خود من آمد اما پر و بال دادن آن برعهده نویسنده کار پریسا سلمانی بود. ایده «اَسبَک» از روی واقعیتی که برای یکی از آشنایان من اتفاق افتاده، آمده است؛ واقعیتی که با ایده من به درام تبدیل شد.

این فیلمساز با اشاره به اینکه مدت زمان فیلم قرار است بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باشد، درباره لوکیشن این فیلم خاطرنشان کرد: این فیلم در لوکیشن‌های متفاوتی در تهران مقابل دوربین رسول خدابنده لو می‌رود.

کارگردان «اسپاگتی» درباره بازیگران فیلم جدید خود «اَسبَک» عنوان کرد: برخی از بازیگر این فیلم عبارتند از بابک نوری، محمد رشیدی، مونا حسن‌زاده و فرج‌الله گل‌سفیدی که نقش جوانی او را علی حیدری بازی می‌کند‌.

قربانی درباره آینده این فیلم تصریح کرد: به طور کلی برنامه‌مان شرکت در جشنواره‌های رده اول جهانی است.

او تاکید کرد: «اَسبَک» با تمام فیلم‌هایی که تا به حال دیده‌اید متفاوت است، در این فیلم از متدهای جدیدی استفاده می‌کنیم که برخی از آن‌ها توسط خود من ساخته شده‌اند.

این کارگردان در پایان بیان کرد: گروهی که درحال حاضر مشغول ساخت این فیلم کوتاه است «ژوپین» نام دارد، متاسفانه هنوز نام این گروه هنری ثبت نشده است اما ما به شکل یک خانواده درکنار هم سال‌هاست کار می‌کنیم. من به عنوان کارگردان، سپیده محمدی به عنوان تهیه‌کننده، پژمان سلیمی، پویا اکبریان، رایین محسنی، مونا حسن‌زاده، پریسا سلمانی و امیرحسین شعبانیان از اعضای این گروه هستیم.

پریسا سلمانی نویسنده اثر که در بخش دیگر این گفتگو حاضر بود، درباره این فیلم مطرح کرد: وقتی از سبک و سیاق ساخت فیلم «اَسبَک» آگاه شدم، نسبت به همکاری با این کارگردان راغب شدم.

نویسنده فیلم «اَسبَک» در پایان خاطرنشان کرد: این فیلم، فیلمنامه‌ای بسیار رئال ولی فضای تصویرسازی سورئال دارد که قطعا بازخورد مناسبی دارد.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است