موبایل‌فروشی جایگزین کارگردانی تئاتر شده است/ مگر تئاتری هم وجود دارد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۰
علی برنون در گفتگو با صبا:

موبایل‌فروشی جایگزین کارگردانی تئاتر شده است/ مگر تئاتری هم وجود دارد؟

یک کارگردان تئاتر می‌گوید از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون اجرایی را روی صحنه نبرده است.

علی برنون کارگردان تئاتر اهل تبریز در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره وضعیت تئاتر در شهر خود گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تئاتر در تبریز به خاطرات پیوسته است. در طول این مدت تنها یک یا ۲ اجرای کوچک روی صحنه رفته‌اند و دیگر گروه‌ها بیکار شده‌اند.

او درباره علت این مساله عنوان کرد: حمایت‌های دولتی از گروه‌های تئاتری وجود ندارد، سالن‌های تئاتر به بخش‌های خصوصی واگذار شده‌اند. مراحل اداری صدور مجوز اجرا نیز به صورتی‌ست که وقتی به پایان راه و صدور آن می‌رسیم پیک بعدی کرونا وارد کشور می‌شود و مجبور به متوقف کردن اجرا می‌شویم پس گروه‌ها تصمیم می‌گیرند در این باره اقدامی نکنند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: سالن‌های تئاتر را به مجموعه‌ای واگذار کرده‌اند که به صورت تخصصی در حوزه تئاتر کار نمی‌کند، هنر به حاشیه رفته است و اعتراضات ما نیز به جایی نرسید.

برنون درباره اینکه درحال حاضر مشغول به چه کاری‌ست، خاطرنشان کرد: از وقتی که کرونا آمد و وضعیت تئاتر نامشخص شد به موبایل‌فروشی روی آورده‌ام.

این کارگردان تئاتر که معمولا در حوزه تئاتر کودک و تئاتر عروسکی فعالیت می‌کند درباره وضعیت مخاطبان این گروه پس از تعطیلی تئاتر در تبریز خاطرنشان کرد: پیش از این سالانه ۲ یا سه اجرا را روی صحنه می‌بردیم و فرهنگ رفتن به تئاتر در تبریز جای افتاده بود.

کارگردان نمایش «کوشی و موشی» ادامه داد: فکر می‌کنم با وقفه طولانی مدتی که در اجرای تئاتر در تبریز افتاده است، راه درازی را برای دوباره فرهنگسازی این هنر در شهرستان پیش رو داریم.

برنون در پایان تاکید کرد: مخاطبان ما کودکان بودند و الان که ۲ سال از شیوع ویروس کرونا گذشته است، بزرگ شده‌اند و باید به دنبال مخاطبان جدید باشیم. فکر می‌کنم اگر کرونا به پایان برسد نیز خانواده‌ها به آسانی اجازه دیدن تئاتر را به کودکان خود ندهند.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است