«زد و بند» پس از ایام صفر اکران می‌شود/ ارشاد به «حرامیان» مجوز نداد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۷
مقصود جباری در گفتگو با صبا:

«زد و بند» پس از ایام صفر اکران می‌شود/ ارشاد به «حرامیان» مجوز نداد

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زد و بند» از اکران این فیلم پس از ایام صفر خبر داد.

مقصود جباری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زد و بند» که در جلسه شورای صنفی نمایش به عنوان فیلم تازه اکران معرفی شده بود در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره زمان نمایش این فیلم گفت: امیدواریم که بتوانیم این فیلم را بعد از ایام محرم و صفر روی پرده سینماهای کشور ببریم.

او ادامه داد: تصور می‌کنم تا آن زمان مراحل واکسیناسیون نیز به سرانجامی برسد و مردم نیز نسبت به دیدن فیلم اقدام کنند، البته سینما هیچ‌گاه به دوران قبل از کرونای خود باز نمی‌گردد اما نسبت به دورنمای آن‌ نگاه مثبتی دارم.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: ویروس کرونا به همه مشاغل آسیب بسیاری وارد کرده است و مشاغل فرهنگی نیز از این آسیب به دور نبودند. امیدواریم که به زودی شاهد بازگشایی سینما و استقبال مردم از فیلم‌های روی پرده باشیم.

فیلم‌های کمدی مخاطب را به خود جذب می‌کند

جباری درباره وضعیت اکران در شرایط موجود تصریح کرد: فیلم‌های اکران شده از این تاریخ به قبل را بررسی کرده‌ایم و باید بگویم علی‌رغم بازیگران و داستان خوبی که داشتند در شرایط فروش خوبی قرار نگرفتند به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا ایجاد شرایطی پایدارتر، نسبت به اکران فیلم اقدام نکنیم.

تهیه‌کننده «هشتگ» تاکید کرد: فکر می‌کنم اکران فیلم‌های کمدی و طنز در شرایط حاضر مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند و نمایش فیلم‌های اجتماعی چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

او درباره همکاری با جوانان اظهار کرد: امیدوارم با بهتر شدن شرایط، فرصت ساخت فیلم‌های سینمایی توسط جوانان پیش آید و شرایط هموارتری را تجربه کنند. هر کمکی که از دست ما بر آید انجام می‌دهیم و تا امروز نیز توجه ویژه‌ای به همکاری با جوانان داشته‌ام. به نظر من فیلمسازان قدیمی‌تر امتحان‌شان را پس داده‌اند و به خوبی پیش می‌روند، درحال حاضر جریان سینمای ایران نیازمند تداوم است پس باید از جوانان حمایت کنیم.

«حرامیان» در شورای پروانه ساخت رد شد

این تهیه‌کننده در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره وضعیت فیلم سینمایی «حرامیان» به کارگردانی آرش رحمانی که به شورای پروانه ساخت ارایه شده بود، تصریح کرد: شورای پروانه ساخت با به صدور مجوز این فیلم موافقت نکردند و ما نیز نتوانستیم برای ساخت آن اقدام کنیم.

جباری درباره علت صادر نشدن پروانه ساخت فیلم بیان کرد: دقیقا علت آن را نمی‌دانم و می‌توان گفت که برای همه ما نیز گنگ بود؛ ابتدا گفتند که کارگردان شرایط لازم برای ساخت فیلم سینمایی را ندارد سپس اعلام کردند که فیلمنامه مشکل دارد. باید بگویم شورای پروانه ساخت فیلمنامه را نخوانده بودند و نخوانده آن را رد کرد.

تهیه‌کننده «آپاندیس» افزود: سرمایه‌گذار فیلم هم در آن زمان ایران بود و شرط او برای سرمایه‌گذاری فیلم این بود که ما پروانه ساخت را بگیریم تا در فرصت ۲، سه ماهه موجود که در ایران حاضر بود، نسبت به ساخت فیلم اقدام کند اما صدور پروانه آن آنقدر طول کشید که از سرمایه‌گذاری منصرف شد.

اجباری در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند نام فیلم علت صادر نکردن پروانه ساخت باشد یا خیر، عنوان کرد: در شورای پروانه ساخت نام فیلم چندان مدنظر نیست. داستان آن هم درباره مسائل اجتماعی روز است و مشکلی نداشت.

او در پایان خاطرنشان کرد: خیلی احتمال ضعیفی دارد که باز سرمایه‌گذاری برای ساخت این فیلم پیدا شود چراکه دیگر زمان مناسبی برای ساخت اثر سینمایی نیست و سینما بازخورد مالی خوبی ندارد به همین دلیل همه سرمایه‌گذاران نگران برگشت سرمایه خود هستند بنابراین ساخت اینگونه فیلم‌های سینمایی به سختی امکان‌پذیر است.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است