پیتر لیندبرگ عکاس بزرگ مُد درگذشت/ نمونه آثار | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۸

پیتر لیندبرگ عکاس بزرگ مُد درگذشت/ نمونه آثار

پیتر لیندبرگ عکاس نامدار آلمانی عرصه مُد که برای پرتره های دراماتیک سیاه و سفیدش شناخته می شد روز سه شنبه 3 سپتامبر (12 شهریور) در 74 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از تایم، پیتر لیندبرگ عکاس نامدار آلمانی مُد و فشن روز سه شنبه ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) در ۷۴ سالگی بدلیل نامعلوم درگذشت. صفحه اینستاگرام این عکاس روز چهارشنبه صبح این خبر را اعلام کرد.

در متن بیانیه درگذشت لیندبرگ آمده است: برای ما بسیار ناراحت کننده است که خبر درگذشت پیتر لیندبرگ در روز ۳ سپتامبر ۲۰۱۹ در ۷۴ سالگی را اعلام کنیم.

لیندبرگ به عنوان یکی از تاثیرگذارترین عکاسان نسل خود شناخته می شد. وی در طول دوران کاریش با تعداد بسیار زیادی طراح مد و مجله های معتبر بین المللی همکاری کرده بود.

تصاویر سیاه و سفید لیندبرگ از مدل هایی چون نائومی کمپبل و سیندی کرافورد تاثیر بسیار مهمی بر صنعت مد فرهنگ پاپ گذاشته اند.

لیندبرگ سال ۱۹۴۴ در خانواده ای آلمانی در شهر لشنو جایی که امروزه در کشور لهستان قرار دارد به دنیا آمد. لیندبرگ تحصیلاتش را در دانشگاه هنرهای زیبای برلین فراگرفت، وی پس آن به پاریس رفت و حرفه اش را در آنجا ادامه داد.

لیندبرگ در طول دوران زندگیش بین شهرهای پاریس، آرل و نیویورک در رفت و آمد بود.

از پیتر لیندبرگ چهار پسر و هفت نوه به یادگار مانده است.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است