چرا مجری فصل جدید «چراغ مطالعه» تغییر کرد/ «تحول» لازمه برنامه خوب است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۰
کورش علیانی در گفتگو با صبا:

چرا مجری فصل جدید «چراغ مطالعه» تغییر کرد/ «تحول» لازمه برنامه خوب است

مجری سابق برنامه «چراغ مطالعه» تغییرات را الزام یک برنامه خوب دانست و از حضور مجری جدید در سری تازه این برنامه استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، سه‌شنبه ۲۳ شهریورماه قسمت اول از فصل هفتم برنامه «چراغ مطالعه» روی آنتن شبکه چهار سیما رفت. در حالی که شش فصل قبل توسط کورش علیانی اجرا شده بود، اجرای سری تازه این برنامه به سجاد نجفی سپرده شده است و این برنامه تا پایان این سری با حضور نجفی پخش خواهد شد.

کورش علیانی مجری سری‌های قبل «چراغ مطالعه» در گفتگو با صبا در این باره گفت: یکی از الزامات یک برنامه خوب، تحول است و یکی از عناصری که می‌شود با استفاده از آن تحول ایجاد کرد، مجری است. فصل جدید «چراغ مطالعه» طراحی جدید و بخش‌های تازه‌ای دارد و بنابراین یک نیروی جوان‌تر، فعال‌تر و تحصیل‌کرده‌تر به عنوان مجری انتخاب شده که کارش را می‌بینید و از من بهتر است.

او ادامه داد: اصل ماجرا این است که برنامه در یک شبکه ملی ساخته می‌شود و با یک تلویزیون خصوصی فرق می‌کند. اینجا باید مصلحت مردم در نظر گرفته شود و مصلحت مردم، این است که تحولاتی ایجاد شود و چیزهایی آزمایش شود تا ببینیم کدام بهتر جواب می‌دهد و کمک می‌کند. این کار در حال انجام است و به نظر من خوب است.

علیانی با اشاره به مذاکره برای همکاری در فصل تازه برنامه بیان کرد: من دوست دارم هرجا که هستم، به کار کمک کنم. اگر در جمع‌بندی به این نتیجه می‌رسیدیم این توان در من هست که در شیوه جدید همکاری کنم، تمایل داشتم، ولی الان به نظر می‌آید که تغییر مجری تصمیم درستی است و به نظرم می‌رسد که من در موقعیت‌های دیگر هم می‌توانم به این برنامه کمک کنم.

مجری فصول گذشته «چراغ مطالعه» گفت: این که می‌پرسند چرا تو نیستی؟ عجیب است. برنامه که سرجهازی کسی نیست. حتی شاید جا داشت جناب‌عالی در فصل‌های پیش با تهیه‌کننده تماس می‌گرفتید و می‌پرسیدید قصد ندارید مجری را عوض کنید؟ نیازی به تحول نمی‌بیند؟

کورش علیانی در پایان با ارزیابی مثبت از این تغییر اظهار کرد: برنامه در طراحی جدید، اولا دو شب در هفته پخش می‌شود، ثانیا بخش‌های متنوع‌تری دارد و ثالثا رویکرد آموزشی آن بیشتر شده است. همه این‌ها نشانه‌های خوبی است. جوان بودن و در عین حال تحصیل‌کرده‌تر بودن مجری جدید هم نکته مثبتی است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است