آلمان نماینده‌اش را به اسکار معرفی کرد/ روایت زندگی با یک ربات انسان‌نما | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۰

آلمان نماینده‌اش را به اسکار معرفی کرد/ روایت زندگی با یک ربات انسان‌نما

کشور آلمان فیلم «من مرد تو هستم» به کارگردانی ماریا شریدر را به عنوان نماینده خود به اسکار فرستاد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از جرمن‌فیلمز، فیلم سینمایی «من مرد تو هستم» به کارگردانی ماریا شریدر از سوی کشور آلمان برای رقابت در بخش اسکار بین الملل دوره نود و چهارم برگزیده شد. تصمیم گیری برای انتخاب این فیلم را هیات مستقل کارشناسان فیلم در آلمان تحت نظر «جرمن فیلمز» برعهده داشتند.

«من مرد تو هستم» داستان یک دانشمند به نام آلما است که در موزه مشهور پرگامون در برلین کار می کند. آلما به منظور به دست آوردن بودجه تحقیقاتی برای کار خود متقاعد می شود در یک تحقیق فوق العاده شرکت کند، او قرار است متناسب با شخصیت و نیازهایش به مدت سه هفته با یک ربات انسان نما زندگی کند.

«من مرد تو هستم» در بسیاری از جشنواره های دنیا از جمله تورنتو و استکهلم شرکت کرده است. این فیلم در جشنواره برلین امسال نیز توانست جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر نقش اول (مارن اگت) را بدست آورد.

پیش از این فیلم های «پناهگاه» ساخته ایوان ایکیچ از کشور صربستان، «کندو» ساخته بلرتا باشولی از کشور کوزوو، «اولگا» ساخته الی گراپ از سوییس، «تپش‌های کازابلانکا» ساخته نبیل عیوش از مراکش، «ساختمان سفید» ساخته کاویچ نیانگ از کامبوج، «ردی به جا نگذار» ساخته یان پ. ماتوشینسکی از لهستان و «زیردریایی» ساخته آلفردو لئون لئون از اکوادور به آکادمی اسکار فرستاده شده اند.

نود و چهارمین دوره اسکار روز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ برگزار می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است