رمان کوتاه صمد طاهری به نام «پیرزن جوانی که خواهرِ من بود» در بازار کتاب | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۹
معرفی کتاب؛

رمان کوتاه صمد طاهری به نام «پیرزن جوانی که خواهرِ من بود» در بازار کتاب

رمان کوتاه «پیرزن جوانی که خواهرِ من بود» نوشته صمد طاهری به همت نشر نیماژ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، رمان کوتاه «پیرزن جوانی که خواهرِ من بود» نوشته صمد طاهری در نوبت چاپ اول به همت نشر نیماژ به چاپ رسید.

در توضیح این کتاب آمده است: «صمد طاهری در «پیرزن جوانی که خواهرم بود» دوباره به مقوله‌ «زوال معصومیت» پرداخته است. همان مقوله‌ای که در اثر تحسین‌شده‌اش «برگ هیچ درختی» هم محوریت داشت و در داستان‌های کوتاهش هم گاه به آن پرداخته است.

در اثر تازه‌ صمد طاهری آبادان و مردمانش و موقعیت چندفرهنگی‌اش نقشی اساسی ایفا می‌کند. همچنین نمایان ساختن روند یکسان‌سازی آدم‌ها و حذف آن‌ها که در چهارچوب‌ها نمی‌گنجند از زیرلایه‌های اثر طاهری است.

اثری پر از لحظات ناب طنزآمیز و سرخوشانه که راوی‌اش اگر چه با اطرافیان صادق نیست، با خودش و مخاطبش بسیار صادق است و حرکتش از دسته‌ قربانیان به دسته‌ قربانی‌کنندگان را به‌خوبی در اثر بازنمایی می‌کند.»

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم: «آقای رحمانی شکلِ کفِ پا را روی تخته کشید و درباره‌ هر سه قسمتش توضیح داد؛ پاشنه، قوسِ کف، سَر پَنجه. گفت: «رشته‌های عصبیِ پاشنه‌ پا به عصب‌ِ بینایی هم وصله. سَر پَنجه هم حساسه. ولی بهترین جا برای زدنِ ضربه، قوسِ کفِ پاس.» خنده‌ای نخودی کرد و رو به من گفت: «درسته کاظمی؟ امروز هم که مشق ننوشتی طبق معمول. عیبی نداره ولی در عوض درسِ امروز رو طوری عملی یاد می‌گیری که تا آخرِ عمر یادت می‌مونه. جمشیدی، آماده‌ش کن.»

رمان «برگ هیچ درختی»، مجموعه‌داستان‌های «زخم شیر»، «شکار شبانه» و «سنگ و سپر»، داستان کوتاه «شکار شبانه» از دیگر آثار صمد طاهری‌ هستند.

کتاب «پیرزن جوانی که خواهرِ من بود» در ۱۴۴ صفحه با قیمت ۳۵ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است