برگزاری کارگاه تخصصی برای برگزیدگان مرحله اول رویداد فیلمنامه‌نویسی «صاحب قلم»

به گزارش صبا به نقل از سیمافیلم، در جریان برگزاری نخستین رویداد فیلمنامه‌نویسی «صاحب‌قلم» که به همت اداره‌کل فیلمنامه‌نویسی مرکز سیمافیلم برگزار می‌شود، پنجشنبه ۲۵ شهریورماه چهار کارگاه‌ تخصصی در مرکز رسانا برای برگزیدگان مرحله اول این رویداد برگزار می‌شود.

جلیل سامان کارگردان سینما و تلویزیون کارگاهی با موضوع شخصیت‌پردازی در آثار نمایشی و بهروز افخمی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون با موضوع «قهرمان در آثار نمایشی» به صورت کارگاه انتقال تجربه برگزار می‌کنند.

دو کارگاه دیگر نیز با حضور علیرضا اسحاقی درباره شیوه نگارش طرح‌های نمایشی برای سازمان صدا و سیما و محمدصادق باطنی درباره رویای ایرانی برگزار خواهد شد.

در بخش دیگری از برنامه جواد رمضان‌نژاد رییس مرکز سیمافیلم درباره فعالیت‌های این مرکز سخنرانی خواهد داشت.

در بخش دیگر برنامه شرکت‌کنندگان ایده‌های ارایه شده خود را به صورت حضوری برای داوران ارایه می‌کنند.

پس از برگزاری کارگاه‌ها، منتخبان یک ماه فرصت دارند که ایده‌ها و طرح‌هایشان را زیر نظر اساتید راهنما تکمیل کنند.

در مرحله پایانی رویداد که مهرماه (همزمان با اعیاد ربیع الاول) برگزار می‌شود، طرح‌ها برای هیات داوران ارایه و سه طرح برگزیده انتخاب خواهند شد. سه طرح منتخب توسط مرکز سیمافیلم برای نگارش حمایت می‌شوند.

افراد مستعدی که در مراحل مختلف رویداد، شناسایی می‌شوند، عضو باشگاه رشد اداره کل فیلمنامه‌نویسی سیمافیلم خواهند شد و در دوره‌های آموزشی شرکت خواهند کرد.

نخستین رویداد فیلمنامه‌نویسی «صاحب قلم» توسط اداره‌کل فیلمنامه‌نویسی سیمافیلم با همکاری مرکز شهید آوینی، بسیج سازمان صدا و سیما و مرکز نوآوری رسانا برگزار می‌شود. مسعود غزنچایی دبیر اجرایی این رویداد است.

رویداد «صاحب قلم» از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب پنجشنبه ۲۵ شهریورماه در مرکز نوآوری رسانا با حضور منتخبان مرحله اول و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/