فراخوان برای کشورهای عضو اکو برای شرکت در نمایشگاه «شهره آفاق» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۰

فراخوان برای کشورهای عضو اکو برای شرکت در نمایشگاه «شهره آفاق»

اولین نشست سیاستگذاری های نخستین نمایشگاه کالیگرافی- نقاشی خط «حکیم نظامی – شهره آفاق» برگزار شد.

به گزارش صبا، اولین نشست هماهنگی ها و سیاستگذاری های نخستین نمایشگاه کالیگرافی- نقاشی خط «حکیم نظامی – شهره آفاق» برگزار شد.

این نمایشگاه به همت فرهنگسرای نیاوران و حمایت بنیاد رودکی، به منظور بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی با همراهی موسسه فرهنگی هنری اکو و مجموعه های فرهنگی هنری آسمان (فرهنگستان هنر) در حال آماده ‎سازی و برنامه ریزی است.

اولین نشست سیاستگذاری نمایشگاه کالیگرافی، با حضور سرور بختی ریاست موسسه فرهنگی هنری اکو، علیرضا ناصری رییس مجموعه فرهنگی هنری آسمان (فرهنگستان هنر) و عبادرضا اسلامی رییس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در این نشست، هدف از برگزاری نمایشگاه «حکیم نظامی – شهره آفاق»، معطوف کردن نگاه هنردوستان به سوی ادیبان پارسی در حیطه هنرهای تجسمی عنوان شد.

علیرضا جعفری مرام معاون هنری فرهنگسرا و مدیر اجرایی این پروژه توضیحاتی درباره این نمایشگاه ارایه کرد و توضیح داد: هنر وسیله ای برای به ظهور رساندن رخداد درونی هنرمندان از جهان پیرامون اوست، حال اگر این رخداد درونی باعث تجلی جنس دیگری از هنر او شود، هم افزایی مثبتی شکل گرفته و تاثیر بر مخاطب را افزایش خواهد داد. به همین دلیل در این طرح از هنرمندان رشته تجسمی، خاصه خوشنویسان در رشته کالیگرافی دعوت می شود تا هنر خود را در قالب اشعار حکیم نظامی گنجوی بروز و ظهور دهند. نمایشگاه یادشده پس از فراخوان عمومی و جمع ‎آوری آثار هنرمندان، در زمستان سال جاری بر روی دیوار نگارخانه های سه مجموعه فرهنگسرای نیاوران، مجموعه آسمان و موسسه اکو به نمایش در می‌آید.

عنوان نمایشگاه «حکیم نظامی– شهره آفاق» بوده و داوری آثار توسط سه تن از هنرمندان هنرهای تجسمی انجام می‌شود.

فراخوان نمایشگاه به زودی از طریق رسانه ها اعلام عمومی شده و هنرمندان کشورهای عضو اکو، امکان حضور در این نمایشگاه را دارند.

پس از نمایش آثار منتخب در گالری های مذکور، برگزیدگان نمایشگاه، جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

محل دبیرخانه این نمایشگاه فرهنگسرای نیاوران بوده و زمان دریافت آثار به زودی و در فراخوانی از طریق رسانه ‎های عمومی به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000