رییس دانشگاه آزاد از کارگاه «در رثای سیمرغ تجلی» بازدید کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۳

رییس دانشگاه آزاد از کارگاه «در رثای سیمرغ تجلی» بازدید کرد

محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، از کارگاه خلق اثر هنری «در رثای سیمرغ تجلی» بازدید کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، بنا به دعوت بهمن نامورمطلق رییس فرهنگستان هنر، محمدمهدی طهرانچی از کارگاه نقاشی «در رثای سیمرغ تجلی» که به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برپا شده است، بازدید کرد و نقش هنر و هنرمند و استاد را در پاسداشت خون شهدا به‌ویژه شهید سلیمانی بسیار موثر دانست.

در این بازدید که با حضور محمدعلی رجبی عضو پیوسته فرهنگستان هنر و جمعی از مدیران صورت گرفت، ابتدا حبیب‌الله صادقی رییس گروه تخصصی هنرهای تجسمی این فرهنگستان و خالق این اثر، ضمن تشکر از توجه ویژه طهرانچی نسبت به هنر انقلاب و دفاع مقدس، شرح کاملی درباره این اثر برای بازدیدکنندگان ارایه کرد.

در ادامه بازدید، رییس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدردانی از کار این هنرمند، بر نحوه ارایه آن تاکید کرد و گفت: این جالب است که دقیقا آن چیزی که در ذهن من بود به تصویر درآمده است. این یک نقل عالی است که این طور هنرمندانه ارایه شده است و به عنوان یک نقطه شروع باید خوب ارایه شود. نکته مهم پس از اتمام این اثر این است که به نحوه استقرار آن و جنبه بصری آن نیز فکر کنیم، این نیز خودش طراحی مخصوصی می‌خواهد.

طهرانچی به اهمیت این نمایشگاه در نمایش سیر چهل‌ساله انقلاب اسلامی تا شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و بیان کرد: ضروری است که با کاری مشترک مسیر و تجهیزاتی در نظر گرفته شود تا برپایی تابلو، همچون جریان یک زندگی روایت شود؛ چراکه این اثر نوعی زندگی را تداعی می‌کند. این اثر می‌تواند یک کار آموزشی و آکادمیک باشد.

طهرانچی همچنین بر اهمیت جایگاه استاد و نیز بخش فرهنگی دانشگاه تاکید و عنوان کرد: ما روی بخش فرهنگی تاکید ویژه داریم و نگاه به فضاهای فرهنگی برای ما بسیار مهم است. این‌گونه پاسداری از ارزش‎‌ها را می‌توان گسترده‌تر دید و در فضای ۲۷۶ واحد دانشگاهی در شهرهای مختلف کشور، به‌مدت یک سال به نمایش درآورد و از تاثیرگذاری فرهنگی آن بهره برد.

نامورمطلق رییس فرهنگستان هنر، نیز ضمن استقبال از رویکرد طهرانچی، بر ماندگاری اثر حبیب‌الله صادقی تاکیدی ویژه کرد و گفت: این‌گونه کارهای باارزش توسط هنرمندان برجسته در حال انجام است و این آثار باید به‌صورت گسترده‌تری دنبال شود و باید از آن ها بهره بیشتری گرفت. حتی در فضای دانشگاه آزاد و واحدهای آن نیز می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و تجلی این‌گونه آثار را دوچندان کرد.

رییس فرهنگستان هنر از وجود ظرفیت در مجموعه برای ارایه این اثر خبر داد و بیان کرد: موسسه صبای فرهنگستان هنر، مجموعه نمایشگاهی کاملی است. برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است تا این اثر در یکی از گالری‌های صبا به نمایش درآید. این اثری خاص است و می‌طلبد که در کنار برگزاری آن، نشست‌هایی تخصصی هم برگزار شود.

محمدعلی رجبی عضو پیوسته فرهنگستان هنر نیز در این بازدید ضمن قدردانی از حبیب‌الله صادقی قدردانی عنوان کرد: خدمات این هنرمند را در دانشگاه‌ها نیز باید دید. او کارهای خود را بی چشمداشت و با هزینه شخصی برای عشق و عقیده‌ای که دارد انجام می‌دهد. خلق این‌گونه آثار هزینه بسیاری دارد. حتی می‌شود مجموعه کارهایی از او را که در هر دانشکده‌ای وجود دارد جمع‌آوری و چاپ کرد و همانند یک کتاب به انتشار رساند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000