ماهنامه «تجربه» پس از ۶ ماه کار خود را از سر گرفت/ اعلام رویکردهای جدید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۰
پژمان موسوی با صبا مطرح کرد:

ماهنامه «تجربه» پس از ۶ ماه کار خود را از سر گرفت/ اعلام رویکردهای جدید

پژمان موسوی سردبیر ماهنامه «تجربه» در سری جدید از تشکیل پایگاهی برای رصد تمامی اخبار حوزه فرهنگ در این مجله خبر داد.

پژمان موسوی سردبیر جدید ماهنامه «تجربه» که در طول ۶ ماه گذشته انتشار آن متوقف شده بود در گفتگو با خبرنگار رسانه صبا از آغاز مجدد فعالیت این ماهنامه از مهرماه ۱۴۰۰ خبر داد و درباره اما و اگرهای انتشار نشریات مکتوب گفت: با توجه به مشکلات فراوان حوزه نشریات مکتوب از جمله وجود نوسانات شدید قیمت کاغذ، فعالیت این نشریات روز به روز کم رنگ‌تر از قبل شده و حتی برخی از آن‌ها تعطیل شده یا فواصل انتشار خود را طولانی‌تر کرده‌اند.

او با تاکید بر اینکه نشریات مکتوب جزو اساسی‌ترین فعالیت‌های مطبوعاتی هر کشور است و مجلات حوزه روزنامه‌نگاری هر کشوری را نمایندگی می‌کنند، تصریح کرد: گسترش وسایل ارتباطات جمعی و فضای مجازی که تقریبا همه حوزه‌ها را فرا گرفته، امکان رقابت را برای مجله‌ها مکتوب بیش از پیش تنگ‌تر کرده است اما من و همکارانم در این مجموعه معتقد هستیم که نشریات مکتوب از بین‌رفتنی و فراموش‌شدنی نیستند و نه تنها فضای مجازی جای آن‌ها را نمی‌گیرد بلکه وجود و فعالیت‌شان سبب می‌شود ما خیلی جدی‌تر در این حوزه کار کنیم.

این روزنامه‌نگار خاطرنشان کرد: فضای مجازی متکی به خبر، شایعه و هر آن چیزی‌ست که هر روز در جامعه اتفاق می‌افتد و در این فضا به طور میانگین کم‌تر شاهد دقت، صحت و تحلیل درست وقایع هستیم. در این فضا تمرکز از مخاطب گرفته شده است و عملا هر کسی هر چیزی را که می‌خواهد، می‌گوید و وجود رسانه‌های مکتوبی که بتواند نگاه تحلیلی و جامع‌تری به مسایل کلان داشته باشد به شدت احساس می‌شود. نیاز به نشریات مکتوب در حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات هم حس می‌شود و به همین دلیل ما در «تجربه» قصد داریم در حد امکان خلاهای موجود را جبران کنیم.

موسوی تاکید کرد: قصد داریم در دوره جدید، مجله «تجربه» را به پایگاهی برای رصد هر آن چیزی که در حوزه فرهنگ و هنر اتفاق می‌افتد، تبدیل کنیم. همچنین در ابتدای هر ماه یک بسته فرهنگی مناسب به مخاطب تحویل می‌دهیم تا تصویری درست از آنچه که در این حوزه اتفاق می‌افتد، داشته باشد.

سردبیر مجله «تجربه» درباره قیمت این رسانه در دور جدیدانتشار بیان کرد: مجلات باید در حدود استاندارد قیمتی به دست مخاطب برسد. اگر در شرایط کنونی قیمت اینگونه محصولات بالا باشد، باعث دور شدن مردم از حوزه فرهنگ و هنر خواهد شد پس ما باید به نحوی منابع مالی مجله را تامین می کنیم که کمترین فشار به مخاطب وارد شود.

او در پایان درباره تامین منابع مالی این مجله اظهار کرد: تلاش داریم منابع مالی مورد نیاز مجله را از افرادی که دغدغه فعالیت در حوزه فرهنگ را دارند، تامین کنیم ولی معتقدم نشریاتی می‌توانند موفق باشند که درنهایت به مخاطب متکی باشند. اگر مخاطب از یک مجله استقبال نکند و سرمایه‌گذار پس انتشار سه یا چهار شماره شاهد بازگشت سرمایه نباشد، کار تولید را متوقف خواهد کرد بنابراین سعی خواهیم کرد در دوره جدید مجله «تجربه» مخاطب‌محوری را مدنظر داشته باشیم.

رضا باقری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است