عتبه حسینی(ع) از سوگواره «تصویر دهم» حمایت کرد/ مهلت ارسال آثار تا ۵ مهرماه | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۷

عتبه حسینی(ع) از سوگواره «تصویر دهم» حمایت کرد/ مهلت ارسال آثار تا ۵ مهرماه

دبیر دومین سوگواره فیلم‌کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» از حمایت و مشارکت عتبه مقدسه حسینی (ع) از این رویداد آیینی خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری سوگواره «تصویر دهم»، محمد رهبر دبیر دومین سوگواره فیلم‌کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» از حمایت و مشارکت عتبه مقدسه حسینی (ع) از این رویداد آیینی خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی این سوگواره پاسداشت شعائر، سنت‌ها و آیین‌های حسینی و یادآوری وقایع عاشورا است، حضور عتبه مقدسه حسینی سبب می‌شود نام و یاد امام حسین (ع) در جای‌جای این رویداد به خوبی حس شود و شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران، فعالیت زیر پرچم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) را درک کنند.

رهبر در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه عتبه مقدسه حسینی در فضای بین‌المللی فعالیت‌های گسترده و جهان شمولی دارد، حضور آن‌ها به ما کمک می‌کند که از دوره‌های بعدی، این سوگواره را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم و شاهد حضور فیلمسازان در سطح جهانی باشیم.

فرهنگ عاشورایی زمینه‌ساز تقویت باورهای اصلی مذهب شیعه است

در ادامه جعفر الادیب مدیر دفتر مجموعه شبکه‌های کربلا در ایران وابسته به آستان مقدس امام حسین (ع) درباره این همکاری بیان کرد: با توجه به اینکه فرهنگ عاشورایی زمینه‌ساز تقویت باورهای اصلی مذهب شیعه و نهضت حسینی به عنوان عالی‌ترین منبع فرهنگی احیای اسلام است، عتبه حسینی و در راس آن تولیت، شیخ عبدالمهدی کربلایی با هدف تقویت ارزش‌ها، اهتمام ویژه‌ای نسبت به فعالیت‌های مختلف با محوریت فرهنگ عاشورایی دارد.

او افزود: طبق جلسه‌ای که تولیت عتبه مقدسه حسینی شیخ عبدالمهدی کربلایی با محمدتقی اختیاری نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی (دام‌ظله) و مدیر موسسه فرهنگی خیریه راه ایمان و مجید مجیدی مدیر این رویداد داشتند، حمایت و مشارکت آستان از این سوگواره را اعلام و تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط را به حمایت از این سوگواره مکلف کردند.

الادیب با تاکید بر اهمیت بهره‌مندی از هنر برای تقویت بنیان‌های فرهنگ عاشورایی بیان کرد: هرجا سخن از هنر و اثر هنری فاخر به میان می‌آید آن اثر کانون توجه همه سلیقه‌ها در تمامی جهان قرار می‌گیرد، در واقع هنر، زبان مشترک بین‌المللی است بنابراین باید از آن برای معرفی این نهضت نهایت استفاده را کرد.

او ادامه داد: مرحوم علامه جعفری درباره هنر می‌گوید هنگامی که احساس و فعالیت‌های هنری مانند چشمه‌سار زلال به جریان افتاد در مسیر خود به پای درختان خواهد رسید، اگر منبع آن پاک باشد موجب تقویت ریشه خواهد شد. من نیز معتقدم تولیدات فرهنگی هنری فاخر با محوریت عاشورایی موجب تقویت شجره نهضت عاشورا شده و ریشه‌های عمیق آن را مستحکم‌تر و میوه‌های اعتقادی آن را پربارتر خواهد کرد.

در پایان مدیر دفتر مجموعه شبکه‌های کربلا در ایران تصریح کرد: عتبه حسینی در طول سالیان گذشته از تمامی امکانات خود برای حمایت مستقیم و غیرمستقیم از فعالیت‌های عاشورایی استفاده کرده است. درباره سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» نیز از هرگونه پیشنهاد و طرح‌های پیشنهادی برای بین‌المللی شدن و معرفی جهانی نهضت عاشورا حمایت خواهد کرد.

مهلت ارسال آثار تا پنجم مهرماه مصادف با اربعین حسینی

دومین سوگواره فیلم‌کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» با هدف محوری اشاعه و ترویج سنت‌ها و آیین‌های حسینی با مدیریت مجید مجیدی و دبیری محمد رهبر برگزار می‌شود.

هنرمندان برای شرکت در این رویداد تا پنجم مهرماه مصادف با اربعین حسینی فرصت دارند آثارشان را در قالب فیلم‌های کوتاه مستند، داستانی یا انیمیشن پس از تکمیل فرم درخواست در سایت سوگواره «تصویر دهم» به نشانی tasvir10.ir بارگذاری کنند.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از اخبار، فرآیند برگزاری، قوانین و شیوه‌نامه شرکت در این سوگواره ‌می‌توانند علاوه بر مراجعه به صفحات مجازی سازمان جوانان راه ایمان، به نشانی@Javanane_Rahe_Iman با شماره تلفن ۰۹۱۰۹۲۳۴۲۳۴ تماس بگیرید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است