استعدادهای نمایشنامه‌نویسی «کتاب آواژ» وارد مرحله ارزیابی شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۳

استعدادهای نمایشنامه‌نویسی «کتاب آواژ» وارد مرحله ارزیابی شدند

مهلت ارسال استعدادهای نمایشنامه‌نویسی «کتاب آواژ» به پایان رسید و در 20 روز 203 اثر توسط دبیرخانه این رویداد نمایشی دریافت شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی، فراخوان ارسال استعدادهای نمایشنامه‌نویسی برای چاپ در «کتاب آواژ» با رسیدن ۲۰۳ اثر به دبیرخانه این رویداد به کار خود پایان داد و دبیری این اتفاق هنری را فرشته فرشاد بازیگر، نویسنده، کارگردان تئاتر و مدرس دانشگاه بر عهده داشت.

به گفته فرشاد، از سراسر کشور برای این رویداد فرهنگی و هنری نمایشنامه ارسال شده است و همه متن‌ها کم‌تر از ۳هزار کلمه بوده‌اند. همچنین شرکت‌کنندگان از گروه‌های سنی و تحصیلی مختلف جذب استعدادیابی نمایشنامه‌نویسی «کتاب آواژ» شده‌اند.

همچنین فرشاد درباره این موضوع گفت: برای نخستین‌بار در جذب استعدادهای نمایشنامه‌نویسی، زمینه‌ای فراهم شده تا نمایشنامه‌نویسانی که آثارشان در این رویداد پذیرفته شده یا نشده، مورد مشورت دبیر استعدادیابی و تیم ارزیابی قرار بگیرند و از نقاط ضعف و قوت متون خود مطلع شوند. هدف از این تصمیم، آن است که استعداد جذب‌شده در آغاز کار رها نشود و با مشورت‌هایی که دریافت می‌کند، در عرصه نمایشنامه‌نویسی ارتقا یابد. در واقع برخلاف سایر جشنواره‌ها، که معمولاً پاسخگوی شرکت‌کنندگان نیستند و شاید برایشان چندان مهم نباشد که نواقص کار آن‌ها را گوشزد کنند.

او تاکید کرد: ما بر آنیم تا در فضای مجازی با برگزاری نشست‌های آنلاین و گفتگو با شرکت‌کنندگان، توضیحات مفیدی در اختیارشان قرار دهیم و بگوییم کیفیت آثار و نحوه انتخابمان چگونه و اهدافمان از برگزاری این اتفاق چه بوده است.

دبیر این رویداد فرهنگی در پایان بیان کرد: اعلام نتایج نمایشنامه‌های راه‌یافته به بخش چاپ در «کتاب آواژ» اواخر مهرماه سال جاری خواهد بود. گرچه قرار بود نتایج نهایی زودتر از این تاریخ اعلام شود اما به دلیل ابتلای دبیر رویداد و برخی همکاران وی به بیماری کرونا، این روند با تاخیر انجام شد.

خوانش و بررسی آثار این رویداد توسط فرشته فرشاد و محمدرضا قلی‌پور نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر، مدرس دانشگاه و مدیر نشر آواژ و با هدف استخراج متون خوب و حرفه‌ای انجام می‌شود و متن‌های برگزیده در شماره‌های پیاپی «کتاب آواژ» به چاپ می‌رسند.

«کتاب آواژ» گاهنامه‌ای با هدف بررسی و کنکاش در مسایل تئاتر با اولویت بخش نمایشنامه‌نویسی و نگاهی آسیب‌شناسانه است و همچنین این گاهنامه در شماره پیشین خود به مساله حقوق نمایشنامه‌نویسان و مترجمان آثار دراماتیک پرداخته بود که نسخه رایگان آن از سایت نشر آواژ به آدرس www.avazh.ir قابل‌دریافت است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است