بسته حمایتی دولت برای هنرمندان مصوب شد/ ارایه از طریق هنر کارت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

بسته حمایتی دولت برای هنرمندان مصوب شد/ ارایه از طریق هنر کارت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تسهیلات حمایتی دولت که قرار است از طریق صندوق هنر در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار بگیرد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه ۲۱ شهریور ماه و مصادف با روز ملی سینمای در گفتگوی زنده تلویزیونی بخش خبری شبکه یک اعلام کرد: رییس جمهور به مناسبت روز ملی سینما برای اهالی فرهنگ و هنر هدیه‌ای در نظر گرفته است که از طریق صندوق اعتباری هنر در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد.

او افزود: این تسهیلات هم شامل تسهیلات کم سود و هم بحث های بلاعوض است. این بسته که با مساعدت رییس جمهوری برای هنرمندان در نظر گرفته شده، بسته کامل و خیلی فراتر از انتظار ما است که بابت آن من از رییس جمهوری بسیار سپاسگزارم.

اسماعیلی در بخش دیگر صحبت هایش درباره اولین دیدار مقام معظم رهبری با هیات دولت بیان کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری تاکید کردند که باید ساختارهای حوزه فرهنگ و هنر با نگاهی عقلانی اصلاح شود. ما نیز در جریان این صحبت با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و همکارانمان در سازمان‌های غیردولتی مانند سازمان تبلیغات اسلامی درگاهی را ایجاد کرده‌ایم که در این درگاه نظرات نخبگان را درباره اصلاح ساختارها دریافت می‌کنیم.

وی افزود: یک فرصت یک ماهه در نظر گرفته ایم و در این فاصله نظرات را جمع آوری کرده و همه اهالی فرهنگ را دخیل می کنیم و سپس جمع بندی آن را خدمت رییس جمهور محترم و سپس پس از تایید در دولت، خدمت رهبر معظم عرضه می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: تاکید رییس جمهور و دولت مردمی این است که باید برای به حداقل رسیدن دغدغه‌های معیشتی اهالی حوزه فرهنگ و هنر به عنوان یک طبقه نخبه که بسیار تلاش می کنند و مورد اقبال مردم هم هستند، تلاش شود.

او درباره ترتیبات اجرایی شدن بسته حمایتی دولت برای هنرمندان عنوان کرد: ترتیبات اجرایی این بسته معیشتی از طریق صندوق اعتباری هنر است و هنرمندان نیز با در اختیار داشتن هنر کارت‌های خود با شیوه‌های حمایتی صندوق آشنا هستند. تلاش ما و همکارانمان در صندوق اعتباری هنر این است که با توجه به الزامات رفتاری نسبت به اهالی فرهنگ و هنر این حمایت صورت بگیرد. این اتفاق به همراه حمایت رییس جمهور نوید شکوفایی فصل نویی را در حوزه فرهنگ و هنر می‌دهد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است