وزیر بهداشت روز ملی سینما را تبریک گفت/ استفاده از ظرفیت سینما برای ارتقای «سواد سلامت» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۴

وزیر بهداشت روز ملی سینما را تبریک گفت/ استفاده از ظرفیت سینما برای ارتقای «سواد سلامت»

وزیر بهداشت به مناسبت روز ملی سینما، بر بهره برداری از ظرفیت سینما و فعالان آن در تولید آثار فاخر برای ارتقای «سواد سلامت» تاکید کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یادداشتی به مناسبت روز ملی سینما، بر بهره برداری از ظرفیت سینما و فعالان آن در تولید آثار فاخر برای ارتقای «سواد سلامت» جامعه و همچنین معرفی الگوهای مناسب رفتاری، تاکید کرد.

در متن یادداشت بهرام عین اللهی آمده است:

«مقام معظم رهبری: هنر سینما بلاشک یک هنر برتر است.

آنچه که در سینمای هر کشور مشاهده می شود،   بازتابی است از شرایط اجتماعی و فرهنگی آن جامعه و در این میان، سینمایی که مبتنی بر ارزش های اخلاقی و انسانی است، ماندگار خواهد شد بر این اساس، سینماگران، فرهیختگان جامعه و مروج ارزش های انسانی و اخلاقی هستند.

تحلیل سینما به یک موضوع صرفا مفرح، تقلیل این پدیده مهم است؛ اما درواقع سینما یک الگوی فردی و اجتماعی می تواند باشد، تا جاییکه تجربه های تلخ و شیرین را می توان در آن کسب کرد و راه درست را از نادرست تشخیص داد.

سینما، یک نیاز ملی و یک دستاورد انسانی است که در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن یک جامعه می کوشد، کانونی است سازنده و به فراخور آراء و عقاید جمعی، سینما بی شک از اساسی ترین و موثرترین رسانه هایی است که در تداوم و گسترش و بقای فرهنگ و هنر واقعی یک جامعه حضوری فعال دارد.

سینما یکی از مهمترین رسانه هایی است که می تواند نقش موثری در شاخصه های توسعه جوامع داشته باشد. مانند فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و…

اما در این میان نقش کنشگران و فعالین این عرصه برای آگاهی بخشی به جامعه بیش از پیش روشن شده است، بهره برداری از ظرفیت سینما و فعالین آن در تولید آثار فاخر برای ارتقای «سواد سلامت» جامعه و همچنین معرفی الگوهای مناسب رفتاری، یک امر مهم و ضروری است.

یک سریال یا فیلم چند دقیقه ای می تواند آثار روانی متفاوتی را در جامعه ایجاد کند، می تواند یک رسم اشتباه را منسوخ و یا یک رفتار اشتباه را در گروه هدف ترویج دهد؛ بازنشر آن در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی نیز اثر آن را دوچندان می کند. درواقع، عرصه سینما از ثانیه های خود برای اثر گذاری در جوامع استفاده می کند.

اینجانب ۲۱ شهریورماه روز سینما را به تمامی تلاشگران عرصه فیلم و سینما، آنان که همواره زبان گویای فرهنگ و هنر این مرز و بومند، تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان توفیق هنرمندان این عرصه را در راه پاسداشت فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی و اعتلای هنر و فرهنگ و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئلت می نمایم.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است