قطعه «پرواز با خورشید» براساس شعری از فریدون مشیری منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰

قطعه «پرواز با خورشید» براساس شعری از فریدون مشیری منتشر شد

قطعه موسیقی «پرواز با خورشید» از سوی موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی، قطعه موسیقی «پرواز با خورشید» چهارمین همکاری محمد یادگار خواننده موسیقی ایرانی و مهرداد پازوکی آهنگساز توسط موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی منتشر شد.

پژمان بلورچی مدیر موسسه و تهیه‌کننده موسیقی درباره این اثر گفت: از اسفندماه سال گذشته محمد یادگار خوانند بعد از سال‌ها تمرکز و تلاش و کسب تجربه در محضر استادان موسیقی برای ارایه یک مجموعه قطعات موسیقی به آهنگسازی مهرداد پازوکی اولین اثرش را به عنوان «به سفر فکر نکن» منتشر کرد. به دنبال آن از ابتدای سال تاکنون نیز ۲ اثر دیگر «آرزوی نقش بر آب» و «سراب» را در پلتفرم‌های داخلی و خارجی نشر داده است که قطعه «پرواز با خورشید» چهارمین اثر از مجموعه همکاری‌های این ۲ هنرمند محسوب می‌شود.

او ادامه داد: این اثر نیز که همانند سه قطعه قبلی در پلتفرم‌های داخلی و خارجی در دسترس عموم قرار می‌گیرد بر اساس شعری از فریدون مشیری و در دستگاه‌های شوشتری، اصفهان و شور اجرا شده است.

این تهیه‌کننده موسیقی با اشاره به اینکه چهار قطعه تولید شده کاملا مبتنی بر موسیقی ایرانی هستند، بیان کرد: همانطور که می‌دانید ارکستر این اثر، ارکستر ملی است و شالوده آثاری که باید با ارکستر ملی نواخته و یا نوشته شوند، این ارکستر حتما باید مبتنی بر موسیقی ایرانی باشند چراکه حضور سازهای ایرانی در بافت سازهای زهی، ارکستری را به اسم ارکستر ملی تشکیل می‌دهد که خواستگاهش موسیقی اصیل ایرانی‌ست و طبیعتا هرآنچه هر آهنگسازی برای ارکستر ملی می‌نویسند حتما باید بر اساس موسیقی ایرانی بنویسید و این آثار هم مستثنی از این قاعده نیست.

بلورچی اظهار کرد: محمد یادگار نزدیک به ۲ دهه است که در عرصه موسیقی ایرانی فعالیت دارد ولی برای ارایه موسیقی ایرانی که اصالت داشته باشد و جوان امروزی را جذب خود کند تا به امروز اثری منتشر نکرده بود. مهرداد پازوکی آهنگساز موسیقی ایران نیز حدود ۱۹ سال از فضای صحنه‌ای و آهنگسازی به دور بود تا بتواند با  تحقیق و پژوهش، مسیری را در موسیقی ایرانی باز کند. این ۲ هنرمند با قرار گرفتن در یک مسیر مشترک تمام تجربیات‌شان را در قالب آثارشان به مخاطبان‌شان منتقل می‌کنند.

مدیر موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی در پایان خاطرنشان کرد: از این ۲ هنرمند تا پایان سال ۲ قطعه دیگر منتشر خواهد شد و در ادامه همکاری‌های‌شان آثار جدیدی شنیده می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است