بازگشایی سالن‌های دولتی تئاتر همچنان منتظر دستور وزارتخانه/ نمی‌توانیم از قانون سرپیچی کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۶
قادر آشنا با صبا مطرح کرد؛

بازگشایی سالن‌های دولتی تئاتر همچنان منتظر دستور وزارتخانه/ نمی‌توانیم از قانون سرپیچی کنیم

قادر آشنا اعلام کرد که برای بازگشایی سالن‌های دولتی تئاتر منتظر دستور ستاد ملی کروناست.

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره وضعیت بازگشایی سالن‌های دولتی تئاتر که از ۱۲ تیرماه با قرمز شدن شرایط کرونایی تعطیل شده‌اند، گفت: پیشنهاد بازگشایی سالن‌های دولتی تئاتر را به وزارتخانه داده‌ایم و منتظر دستور آن‌ها هستیم. طبیعتا تا وقتی که شرایط کرونایی قرمز است، قانون روند پیشین خود که تعطیلی گروه‌های شغلی ۲ است را پیش می‌گیرد اما به هرحال ما پیشنهاد را داده‌ایم تا ببینیم دولت چه تصمیمی می‌گیرد.

آشنا در پاسخ به این پرسش که آیا امکان بازگشایی سالن‌ها با دستور او به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی وجود دارد یا خیر، بیان کرد: مصوبات ستاد ملی مقابله کرونا بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی و به منزله قانون است بنابراین سیستم‌های دولتی نمی‌توانند برخلاف قانون عمل کنند، درهر صورت با ذکر دلایلی پیشنهاد بازگشایی سالن‌های دولتی را داده‌ایم و باید دید چه می‌شود.

او درباره علت طولانی شدن پاسخگویی وزارتخانه برای بازگشایی سالن‌های دولتی خاطرنشان کرد: بخشی از علت طولانی شدن این امر به دلیل جابه‌جایی دولت است، بخشی دیگر شرایط کرونایی تهران است که در وضعیت قرمز به سر می‌برد، علاوه بر این مسایل برای تصویب این امر باید برای بار دیگر به مرجع مراجعه شود که مراحل اداری آن زمان‌بر است.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان درباره جبران ضررهای مالی وارد شده بر گروه‌های نمایشی در مدت تعطیلی سالن‌ها تاکید کرد: همانطور که پیش از این اعلام کردیم، براساس مصوبه شورای حمایت، همه نمایش‌هایی که از این شورا مجوز گرفته‌، در سالن‌های دولتی اجرا رفته و متوقف شده‌اند، صد در صد خسارت وارد شده بر آن‌ها به صورت یکجا پرداخت شده‌ است، آن مبلغ ۲ یا سه میلیون تومان هم که بار دیگر در نظر گرفتیم نیز پرداخت شد، تنها کمک هزینه ۵۰ درصد صندلی‌های سالن‌می‌ماند که باید بعد از پایان اجرا محاسبه شود.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است